دولت رئیسی از روستاییان فرانسه مشاوره بگیرد

دولت رئیسی در بیش از دو سال گذشته قادر نشد راهکار مناسبی را برای مسکن و جمعیت کشور پیدا کند حال آنکه مقامات یک روستا در فرانسه به راحتی با یک راهکار ساده توانستند مشکل مشابهی را رفع کنند.

به گزارش تحریریه، نمایندگان روستای کوچک فورساک در منطقه Creuse فرانسه اعلام کردند که هشت قطعه زمین در این منطقه را به قیمت هر متر مربع یک یورو به فروش می رسانند. آن ها هدف از این اقدام بی سابقه خود را مبارزه با کاهش جمعیت و افزایش سالخوردگان و احیای روستا از طریق جذب ساکنان جدید بیان کردند.

درحالیکه بسیاری از فرانسوی ها رویای داشتن خانه شخصی و ساخت آن را دارند، اکنون امکان خرید یک قطعه زمین قابل ساخت با قیمتی بی نظیر فراهم شده است، هر متر مربع یک یورو قیمتی کمتر از یک دهم قیمت بازاری این زمین ها است. شرط این است که خریدار در این روستا ساکن شود.

«اولیویه موورو» ریاست شورای این جامعه ۱۵۰۰ نفری می گوید زمانی که در سال ۲۰۲۰ شهردار این منطقه شد، قیمت هر متر مربع حدود ۱۴.۵۰ یورو بود.

شورای مدیریتی این روستای کوچک به تازگی به اتفاق آرا این ابتکار اغواگریانه را تصویب کرد. هدف آن ها توقف کاهش جمعیت و مبارزه با پیری روستا بوده است.

موورو افزود هر سال ما به طور متوسط ۱ درصد از ساکنان خود را از دست می دهیم. این بدان معنی است که مدرسه ما برای بقای خود دچار مشکل خواهد شد و انجمن های ما برای یافتن داوطلبان تلاش می کنند.

دولت رئیسی از روستاییان فرانسه مشاوره بگیرد

در طول بحران کرونا بسیاری از شهرنشینان در جستجوی هوای تازه از روستاها استقبال کردند. اما آنها خانه ها را به عنوان مسکن دوم خریدند. بنابراین آنها در تمام طول سال در این مکان ها زندگی نمی کنند و در عمل کمکی به احیای روستای انجام نمی دهند.

وی تاکید کرد: دقیقاً مشخص است که هدف شهرداری چیست؛ وقتی من انتخاب شدم، فورساک مانند یک شهر خواب آلود بود. ما باید آن را بیدار می کردیم.

بنابراین اولیویه موورو و شورای منطقه چند پروژه را با هدف احیای روستا راه اندازی کردند. یک مغازه به قصابی تبدیل شد و به خرده فروشان جدید کمک می شود تا مغازه راه اندازی کنند. همچنین قرار است در آینده نزدیک امکانات ورزشی و فرهنگی نیز در منطقه ساخته شود.

امروزه فورساک یکی از ده منطقه روستایی جذاب در فرانسه به شمار می رود زیرا دارای جاذبه های گردشگری همچون مناظر عالی، زمین های کشاورزی با حصار سنتی، جنگل ها، رودخانه های زیبا، دره ها زیبا است.

گفته می شود ابعاد هشت زمین به فروش گذاشته شده از ۷۷۳ تا ۱۳۸۴ متر مربع است و اولیویه موورو و نمایندگان منتخب منطقه امیدوارند خانواده هایی با فرزندان خردسال را جذب کنند. موورو می گوید: ما به آنها نیاز داریم تا به فورساک، و همچنین برای مدرسه و مغازه ها که در جذب نیرو با مشکل مواجه هستند، زندگی ببخشند. تازه واردان می توانند در انجمن های محلی که امروزه بسیار پویا هستند نیز شرکت کنند.

پایان/

۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 27657

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =