آمریکا و اسرائیل چین را واسطه کردند

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب معتقد است مقاومت یمن و عراق در دریای سرخ و مدیترانه، رژیم صهیونیستی و آمریکا را به چالش کشیده و دریانوردی آنها را فلج کرده است. کاخ سفید اکنون دست به دامن چینی ها شده تا با کمک ایران به این جنگ پایان دهد.

به گزارش تحریریه، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب در بخشی از اظهارات خود در «یوتیوب» درباره تحولات غزه گفت: دادگاه بین المللی لاهه رای خود را صادر کرد و در آن رژیم صهیونیستی به ارتکاب جنایت و نسل کشی متهم شده است. آفریقای جنوبی هم رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و این به نوبه خود یک پیروزی بزرگ است. با این رای، رژیم صهیونیستی در سطح بین المللی منزوی می شود؛ با این وجود هیچ کشور عربی شهامت نداشته تا در دادگاه عربی یا دادگاه بین المللی خواستار محکومیت اسرائیل شود زیرا کشورهای عربی از آمریکا و رژیم صهیونیستی می ترسند.

عطوان افزود: اکنون جریان حماس که مقاومت فلسطین را در نوار غزه رهبری می کند از این رای استقبال کرده است. در مقابل نتانیاهو رای دادگاه لاهه را وقیح خواند زیرا وی و کل رژیم صهیونیستی شکست خورده اند و همه جهانیان به جنایکاری های این رژیم پی برده اند. با این شرایط رژیم صهیونیستی در عرصه حقوقی ضربه کمرشکنی دریافت کرده و یک انقلاب دیپلماتیک و حقوقی به سود مساله فلسطین در حال رقم خوردن است.

روایتی از یک خبر| واکاوی تابوشکنی دادگاه لاهه

به گفته این تحلیلگر فلسطینی تبار، مقاومت در فلسطین دستاوردهای بسیار بزرگی داشته و رژیم صهیونیستی را در شرایط آشفته ای قرار داده است. این رژیم فکر می کرد طی یک هفته می تواند حماس را نابود کند؛ اکنون چهار ماه است که از جنگ سپری می شود ولی رژیم صهیونیستی هیچ دستاوردی را کسب نکرده است.

وی تصریح کرد: هیچ کس فکر نمی کرد جنگ به مدت ۴ ماه ادامه داشته باشد. نتانیاهو ادعا می کند به جنگ ادامه خواهد داد. این در شرایطی است که در اردوگاه «المغازی» به عنوان کوچکترین اردوگاه فلسطینی ها، رزمندگان مقاومت موفق شده اند ۲۴ تن از اسرائیلی ها را به هلاکت برسانند و ده‌ها تن را زخمی کنند. رسانه های نزدیک به حماس اعلام کرده اند دام هایی برای سربازان رژیم صهیونیستی پهن شده است؛ بیش از ۷۶ تن از اسرائیلی ها به هلاکت رسیده اند و تانک و جنگ افزارهای آنها منهدم شده است. این درحالی است که جریان مقاومت با کارشناسان و مغزهای متفکر خود حتی قادر به وارد شدن به شهرک های صهیونیست نشین هم است.

آمریکا و اسرائیل چین را واسطه کردند

عطوان در بخش پایانی اظهارات خود گفت: یمنی ها هم در دریای سرخ آمریکایی ها را به چالش کشیده اند. آمریکا اکنون دست به دامن چینی ها شده است تا با کمک ایرانی ها و فلسطینی ها به این جنگ پایان دهند. مقاومت عراق هم قهرمانانه عمل می کند و بنادر اشدود و حیفا را هدف حملات خود قرار می دهد. کشتیرانی رژیم صهیونیستی در دریای سرخ و مدیترانه فلج شده و همه تجارت و صادرات این رژیم هدف قرار گرفته است. متوقف شدن دریانوردی رژیم صهیونیستی در دریای سرخ و مدیترانه تحول بسیار بزرگی است و حتی این احتمال هم حالا وجود دارد که مقاومت عراق، تنگه هرمز را نیز ببندد. در چنین شرایطی رژیم صهیونیستی در تنگنای بسیار بزرگتری گرفتار می شود.

پایان/

۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 28718

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =