تحولات غزه سردمدران عربی را رسوا و سرنگون خواهد کرد

«أنیس الخصاونة» تحلیلگر اردنی معتقد است بیشتر رهبران کشورهای عربی درباره فلسطین، دستورات آمریکا را اجرا می کنند و با واشنگتن هماهنگ هستند اما درنهایت آمریکا رهبران این کشورها را رها خواهد کرد؛ تاریخ این موضوع را ثابت کرده است که نظام های سیاسی که از مشروعیت مردمی برخوردار نباشند و برخلاف آرمان ها و خواسته های مردم خود عمل کنند، نابود خواهند شد.

به گزارش تحریریه، «أنیس الخصاونة» تحلیلگر اردنی در گزارشی برای روزنامه الکترونیکی «رای الیوم» درباره بی تحرکی کشورها و سازمان های عربی در قبال تحولات غزه نوشت، حدود ۴ ماه از حمله رژیم صهیونیستی به غزه با پشتیبانی آمریکا و انگلیس و کشتار مردم بی دفاع آن سپری می شود. آمریکا با مستشاران، سلاح ها و پهپادهای خود در این جنگ با رژیم صهیونیستی همکاری می کند. این در حالی است که رهبران عرب در پایتخت های کشورهای شان از وزیر امور خارجه آمریکا استقبال می کنند و درباره فردای پس از جنگ و نحوه مدیریت غزه و دیگر مسائل با او به رایزنی می پردازند.

وی تصریح کرد بیشتر رهبران کشورهای عربی به خاطر درد و رنج های مردم غزه اشک تمساح می ریزند، اما دستورات آمریکا را اجرا می کنند و با واشنگتن هماهنگ هستند. در چنین شرایطی که آفریقای جنوبی به کمک مردم غزه شتافت، کشورهای عربی هیچ کاری نکردند.

به باور این تحلیلگر، دسیسه های رهبران کشورهای عربی علیه مردم غزه موضوع تازه ای نیست. مردم کشورهای عربی از فاصله زیاد خواسته های خود با رهبران و نظام های سیاسی کشورهای عربی به طور کامل آگاه هستند. موضوع بسیار زشت آن است که برخی از بنادر کشورهای عربی پس از حمله انصارالله یمن به کشتی های اسرائیلی، از کالاهایی که به سوی سرزمین های اشغالی منتقل می شد، استقبال کردند و این کالاها را از طریق زمینی و هوایی به رژیم صهیونیستی رساندند.

تحولات غزه سردمدران عربی رسوا و سرنگون خواهد کرد

تحلیلگر اردنی افزود: حمله به غزه سازمان ها و رهبران کشورهای عربی را که خواستار نابودی مقاومت و پیروزی رژیم اشغالگر بودند، رسوا ساخته است. آنها تنها در ظاهر کشتار مردم غزه را محکوم می کنند. موضع گیری حزب الله لبنان و مقاومت عراق و انصارالله یمن مثبت ارزیابی می شود ولی این جریان ها به دولت های عربی وابسته نیستند، آنها با ایران در ارتباط هستند و این هیچ ایرادی ندارد.

وی در پایان تاکید کرد: آمریکا بیشتر کشورهای عربی را تحت کنترل دارد اما این آمریکا که دم از دموکراسی و حقوق بشر می زند تحت کنترل جریان های صهیونیسم و آیپک و ... است. این جریان ها دشمن کشورهای عربی و مردم این کشورها و آزادی و استقلال هستند. تا زمانی که نظام های استبدادی عرب از منافع آمریکا پشتیبانی می کنند از حمایت کاخ سفید برخوردار هستند. دموکراسی مورد ادعای مقام های ایالات متحده دروغی بیش نیست و آمریکا در نهایت سردمداران این کشورهای عربی را رها خواهد کرد. تاریخ این موضوع را ثابت کرده است که نظام های سیاسی که از مشروعیت مردمی برخوردار نباشند و برخلاف آرمان ها و خواسته های مردم خود عمل کنند، نابود خواهند شد.

پایان/

۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 28763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =