واکنش استاد دانشگاه به تحریف شیخ شهید مشروطه

«بهاالدین قهرمانی نژاد» استاد تاریخ در دانشگاه نسبت به تحریف آیت الله شیخ فضل الله نوری رهبر انقلاب مشروطیت واکنش نشان داد.

به گزارش تحریریه، «بهاالدین قهرمانی نژاد» استاد تاریخ و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در واکنش به مقاله حسین راغفر در سایت جماران بیانیه ای را منتشر کرد.

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

شهید مظلوم.
سلام بر حقیقت جویان.
با تبریک نیمه شعبان و عرض دعای عاجزانه و مضطرانه از ساحت ربوبی برای تعجیل در ظهور موفورالسرور امام صالحان عج، معروض می دارد:
دکتر راغفر در مطالبی که در سایت جماران از وی منتشر شده، ضمن تحریف تاریخ، نسبت به رهبر بزرگ انقلاب مشروطیت، آیت الله شیخ فضل الله نوری که مظلومیت وی، از مسلمات تاریخ مشروطیت است ، مرتکب ترور شخصیت وی شده و سایت جماران که وابسته به نشر آثار امام است، بدون هیچ توضیح، تبیین و روشنگری، آن را منتشر نموده است. علاوه بر این که شیخ شهید مشروطه را ضمن مقایسه با عمار انقلاب، علامه مصباح یزدی که امام خامنه ای وی را مطهری زمان ما خواند، را نیز تخریب شخصیتی کرده است.

واکنش استاد دانشگاه به تحریف شیخ شهید مشروطه

در این خصوص بایستی، چند نکته مورد توجه قرار بگیرد.

۱. تقابل غربگرایانی مانند این شخص و طیف فکری حامی او و دوستانش یعنی اصلاح طلبان با دیدگاه های مروجان اسلام ناب محمدی( ص) در مقابل اسلام امریکایی، امری عجیب نیست اما عجیب آن است که مسئولان سایت جماران که بایستی حامی و مروج ایده های بنیانگذار جمهوری اسلامی باشند عملا به مخالفان فکری امام راحل، میدان عمل می دهند.

۲. شایسته و مورد انتظار بود که مسئولان سایت جماران، حداقل به دیدگاه فصل الخطاب امام راحل در مورد شیخ شهید مشروطه، احترام می گذاشتند و حاضر نمی شدند که در سایت منسوب به نشر آثار آن حضرت، شخصیت هایی که مظلومیت و صدق گفتارشان معلوم شده، تخریب شوند.

۳. ای کاش امثال این شخص غیر منصف و طیف فکری ایشان که همواره دم از تخصص می زنند، معلوم می کردند که بر مبنای کدام سند تاریخی، دیدگاه های شیخ شهید را تخطئه می کنند و ای کاش به جای توهین و تخریب، نقد علمی می نمودند و روشن است که این رفتار دوگانه و ادعای دموکراسی، همان روند جاری در رفتارهای دوگانه غربی در برخورد گزینشی با بسیاری مقولات جاری مانند حقوق بشر و ...برای فریب کاری و مانند عوض نمودن جای جلاد با شهید است.

۴. با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جلوگیری از تحریف تاریخ و دفاع مستدل، عمیق و قاطع از شیخ شهید مشروطه و همچنین تاکید بر نقش بسزای علامه مصباح ره در روشنگری پیرامون سالوس نمایی و فریبکاری غربگرایان، این نحو از توهین و تخریب، به جای نقد علمی، نشان آشکاری از ضدیت با دیدگاه های صریح رهبری است.

۵. کاش مدعیان آزادی بیان، تفاوت نقد و تخریب را عملا و نه گزینشی و ادعایی، نشان می دادند.

۶. اکنون که امام جامعه، اولویت اصلی را در تبیین اهمیت مشارکت در انتخابات پرشور یازده اسفند می داند، پرداختن به مسائلی از این قبیل و بی توجهی به انتخابات، عملا شبیه دو قطبی سازی رایج اشخاص معلوم الحال است.

۷. اشخاصی مانند این شخص و جریان حامی وی که سال ها با اقتصاد مملکت، چنان نمودند که آثار آن را مشاهده می نماییم و طلبکارانه نیز همواره مدعی هستند باید بدانند، همواره، حق و حقیقت، مانند خورشید پشت ابر، در نهایت، نمایان شده و زیان آن در روزی که پشیمانی سودی ندارد، دامنگیر اهلش خواهد گردید.

فیومئذ یخسر المبطلون.

پایان/

۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 28939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =