تلفات شوکه‌کننده ارتش اوکراین

ایالات متحده سال گذشته بر روی ارسال تانک های آبرامز (M۱ Abrams) به اوکراین هیاهوی فراوانی به راه انداخته بود ؛ حال مشخص شده که در کمتر از یک هفته گذشته سه تانک جنگی اصلی آمریکایی منهدم شده اند.

به گزارش تحریریه، تارنمای خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نوشت، «پیتر سوچیو» مقاله نویس مجله آمریکایی «نشنال اینترست» عنوان داشت که تلفات فزاینده تانک های آبرامز (M۱ Abrams) در اوکراین نشان داد که آنها بهتر از سایر خودروهای جنگی نیستند.

این روزنامه نگار خاطرنشان کرد: اوکراین در کمتر از یک هفته، سه تانک جنگی اصلی آمریکایی M۱ Abrams را در نبرد از دست داد.

تانک منهدم شده آبرامز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.03.2024

وی افزود: با وجود اظهارات جسورانه مقامات آمریکایی در مورد نقش به ظاهر تعیین کننده آبرامز در میدان نبرد، این خودروهای جنگی آمریکایی انتظارات بیش از حد از آنها را برآورده نکردند. سوسیو خاطرنشان کرد، اوکراینی ها بیش از حد به فناوری شوروی عادت کرده اند و به همین دلیل است که نمی توانند به سرعت کار با تانک های غربی را بیاموزند.

این مقاله نویس با سخنان دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین موافق است که می گوید آبرامز مانند سایر خودروهای زرهی نیروهای مسلح اوکراین خواهد سوخت.

نویسنده در پایان گفت: اوکراین به یک قبرستان تانک تبدیل شده و صرف نظر از اینکه ارتش آمریکا در مورد آنها چه بگوید، سه تانک M۱ Abrams فقط اجساد جدید در آن هستند.

تلفات شوکه‌کننده ارتش اوکراین

تانک آبرامز (M۱ Abrams) تانک جنگی اصلی ایالات متحده است که تولید انبوه آن در سال ۱۹۸۰ آغاز شد. این تانک در خدمت ارتش آمریکا و سپاه تفنگداران دریایی و همچنین نیروهای مسلح مصر، است که وزن رزمی آن بیش از ۶۲ تن است. آبرامز مجهز به یک توپ ۱۲۰ میلی متری است. این تانک دارای زره قوی فقط در قسمت جلو، موتور قدرتمند با مصرف زیاد سوخت و تشعشع حرارتی بالا، بارگیری دستی توپ به جای بارگیری خودکار، موتور اضافی آسیب پذیر و قیمت بالا است.

ایالات متحده قول داده بود ۳۱ تانک آبرامز را به کیف تحویل دهد و رسانه ها از آغاز تحویل آنها در سپتامبر سال گذشته خبر دادند. در همان زمان، روزنامه وال استریت ژورنال نوشت، مقامات اوکراینی اعتراف کردند که ظاهر شدن این خودروها در نیروهای مسلح اوکراین نمی تواند وضعیت را در جبهه تغییر دهد.

پیش از این وزارت دفاع روسیه از انهدام دو تانک آبرامز در منطقه عملیات ویژه خبر داده بود. یکی از آنها با استفاده از پهپادهای کامیکازه روسی «اوپیر» منهدم شد. به گفته نماینده شرکت سازنده این پهپادها، این خودرو رزمی به مواضع ارتش روسیه بسیار نزدیک شد اما نارنجک انداز RPG-۷ چرخ زنجیری آن را در هم شکستند. سپس از دو پهپاد استفاده کردند و تانک متوقف شده را سوزاندند.

علاوه بر این، روز چهارشنبه گذشته، فرمانده یکی از یگان‌های نیروهای مسلح روسیه که وظایفی را در جبهه آودیوکا انجام می‌داد گفت که ارتش روسیه با اولین شلیک یک تانک آبرامز دیگر را منهدم کرد.

پایان/

۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 29035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =