سناریوها درمورد سفر منطقه‌ای وزیر امور خارجه ایران

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب، سفر «حسین امیر عبدالهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی به سوریه و لبنان را با پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری این کشور در سوریه مرتبط دانست و سه سناریو را در تحلیل تحولات مطرح کرد.

به گزارش تحریریه، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب در اظهارات خود در «یوتیوب» به سفر «حسین امیر عبدالهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی به کشورهای منطقه اشاره کرد و عنوان داشت: عبدالهیان در مسقط با «محمد عبدالسلام» مذاکره کننده ارشد دولت نجات ملی یمن و دیگر رهبران این کشور دیدار کرد. او سپس با هدف افتتاح کنسولگری جدید ایران وارد دمشق شد.

سناریوها درمورد سفر منطقه‌ای وزیر امور خارجه ایران

این تحلیلگر فلسطینی تبار در مورد دیگر مقصد سفر منطقه ای وی اینگونه اظهار داشت که «امیرعبدالهیان سفری هم به بیروت می کند و با سید «حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله دیدار خواهد داشت. این سفر بسیار مهم است زیرا او در همین سفر در مورد پاسخ ایران به جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری این کشور در سوریه مواردی را مطرح خواهد کرد. در واقع این بخش از سفر امیرعبدالهیان با پاسخ ایران به جنایت رژیم صهیونیستی در ارتباط است.»

عطوان تاکید کرد: ایران به طور قطع پاسخ اسرائیل را خواهد داد و این واکنش رژیم صهیونیستی را به لرزه در خواهد آورد.

سناریوها درمورد سفر منطقه‌ای وزیر امور خارجه ایران


تحلیلگر شناخته شده جهان عرب گمانه زنی ها از سفر وزیر امور خارجه کشورمان را در سه دسته بیان و خاطرنشان کرد: در روزهای آینده احتمال رقم خوردن سه سناریو وجود دارد. سناریوی نخست این است که ایران به اسرائیل عکس العمل نشان دهد و دامنه جنگ در منطقه گسترش یابد. این اتفاق به موازنه در خاورمیانه به سود ایران و همپیمان های آن منتهی می شود.

وی سناریوی دوم را اینگونه عنوان کرد که در قاهره میانجیگری هایی صورت بگیرد تا عکس العمل ایران به تعویق افتاده شود و رژیم صهیونیستی نجات داده شود. در این حالت ممکن است که رژیم صهیونیستی هم به جنگ و کشتار در نوار غزه پایان دهد.

از نظر عطوان سناریوی سوم هم آغاز عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح است. وی معتقد است: اگرچه به نظر می رسد این رژیم شهامت حمله به رفح را نداشته باشد اما حتی اگر هم به رفح حمله کند زیان های بسیاری را متحمل خواهد شد.

پایان/

۲۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 29290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • US ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
      0 0
      دوستان ! کشورهای غربی فعلأ با پاشیدن دانه واطلاع از نقطه ضعف سیاست خارجی ایران مشغول سرگرمی وخرید وقت هستند ووزیر ما هم خوشحال از اینکه تلفنی با آنها صحبت کرده است.دوستان ما که دستمان به بالایی ها نمیرسد ولی شما به آنها بگویید:نقطه صعود ایران از هفته پیش وعدم عکس العمل سریع به نقطه عطف رسید وخط نزولی آن شروع شده حداقل غرب در حال حاضر به شدّت در اینمورد عمل میکند.دولت فعلی جوابگوی شرایط خطیر کنونی نیست اگر سنگ راه طی مسیر پیشرفت کشورنباشد ناخواسته آب به آسیاب دشمن میریزد.شاید یک مرجعی با صدای بلندبگوید:شما لیاقت وکفایت اداره مملکت را ندارید نه بر سیاست داخلی ونه سیاست خارجی هیچگونه تسلطی ندارید استعفأ بدهید وکار را به کاردانان بسارید.اینبار حیله دشمن نه برخیابان که هنوز در آن اعتقادبه انقلاب حاکم است بلکه به جای دیگری معطوف است
    • US ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
      0 0
      بلکه به جای دیگری معطوف است.جای تعجب نیست؟که چند ساعت بعد از انتشار نظریات اطاق های فکری خارج از ایران مبنی بر استفاده چین وروسیه از عکس العمل متقابل ایران ناگهان در تمام نشریات ایران این نظر از سوی طیف وسیعی انتشار و رواج داده میشود.عزیزان بعد از شروع جنگ اوکرایین در غرب هیچکس جرأت ندارد از روسیه وپوتین حتی بیطرف صحبت نماید چراکه بایکوت وشکایت و...انتظارش را میکشد حتی سیاستمداران وباصطلاح روشنفکران ایرانی هم از ترس عدم ویزا زبان بسته وبا هر جنایت غرب همراهی مینمایندولی صحبت وعمل برخلاف مصالح ملّی ایران گویا نان شب وروزشان است.