گاف‌های پرشمار بایدن

«جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده، در سال ۲۰۲۴ در اظهارات عمومی‌ خود مرتکب اشتباهات زیادی شده است و دستیارانش حداقل ۱۴۸ بار مجبور به تصحیح ایرادات وی شدند.

به گزارش تحریریه، «راشاتودی» نوشت، بررسی رونوشت‌ سخنرانی های کاخ سفید نشان می‌دهد که «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده، تنها در سال جاری در اظهارات عمومی‌اش اشتباهات زیادی مرتکب شده است به نحوی که دستیارانش حداقل ۱۴۸ بار مجبور به تصحیح ایرادات وی شده‌اند.

این بررسی که توسط وب‌سایت خبری محافظه‌کار «دیلی کالر» انجام شد، نشان می دهد که بایدن در سال ۲۰۲۴ به طور میانگین بیش از یک گاف (۱.۳) در هر روز داشته است که کارکنان دفتر وی سپس مجبور به اصلاح آن شدند.

دیلی کالر عنوان داشت دامنه این اصلاحات از تصحیح اشتباهات مشهود بایدن تا افزودن کلماتی که او باید بیان می‌کرد و تغییر و تفسیر کامل دیدگاه های اعلامی وی را شامل شده است.

برای نمونه، وقتی بایدن اظهار داشت «هر آمریکایی» علیه طرح نجات آمریکایی او رای داد، باید می گفت «هر جمهوری خواه». در یک مورد دیگر، بایدن عنوان داشت که یک تهدید علیه دموکراسی باید "دفاع شود"، حال آنکه کلمه صحیح «شکست خورده» بود. فقط یک سخنرانی بایدن یعنی سخنرانی ماه گذشته بایدن در مورد وضعیت ایلات متحده، دارای ۱۳ بخش اصلاحی بود.

گاف‌های پرشمار بایدن

یک نمونه از اشتباهات مشهور بایدن این بود که وی ادعایی مبنی بر این مطرح کرد که ۷۲۰ میلیون آمریکایی یعنی بیش از دو برابر جمعیت این کشور، واکسن کووید-۱۹ را دریافت کردند. مورد دیگر هنگامی بود که بایدن به یک زن از جورجیا اشاره داشت که توسط یک مهاجر غیرقانونی کشته شد؛ او در میان فشارهای جمهوری خواهان برای گفتن نام آن زن، او را به جای نام درستش که «لیکن» بود، «لینکلن» نامید. او همچنین از سالمندان دارای «معلولیت» به عنوان سالمندان مبتلا به «دیابت» یاد کرد.

دیلی کالر تصریح کرد بسیاری از این اصلاحات شامل نکاتی نبوده اند که معنای اظهارات بایدن را تغییر نمی‌دهند، مانند افزودن یک «s» در انتهای اسم یا اضافه کردن کلمه‌ای که برای وضوح اظهارات لازم است. همچنین این مورد شامل تغییراتی نمی شود که به وضوح در رونوشت ها مشخص نشده اند یا اشتباهاتی که ظاهراً پنهان شده اند.

به عنوان مثال، بایدن در حالی که هفته گذشته در کنفرانسی در واشنگتن سخنرانی می کرد، ظاهراً یک دستورالعمل روی تله پرومتر را با صدای بلند خواند. او از رای دهندگان خواست تا در ماه نوامبر او را مجدداً انتخاب کنند. وی گفت: تصور کنید در آینده چه کاری می توانیم انجام دهیم. «چهار سال دیگر، مکث.» روزنامه دیلی کالر گفت، متن اصلی کاخ سفید شامل کلمه «مکث» نبود.

در حالی تنش های ذهنی مکرر بایدن سوالاتی را در مورد آمادگی او برای ریاست حمهوری ایجاد کرده است که او به دنبال یک دوره چهار ساله دوم است. او تا پیش از این با ۸۱ سال سن به عنوان مسن ترین رئیس جمهور در تاریخ آمریکا شناخته می شد. در این شرایط وی در پایان دوره دوم ریاست جمهوری ۸۶ ساله خواهد شد.

نظرسنجی ماه گذشته نیویورک تایمز نشان داد که ۷۲ درصد از رای دهندگان ایالات متحده، از جمله بیش از نیمی از دموکرات ها، بر این اعتقاد بودند که بایدن پیرتر از آن است که بتواند به عنوان یک رئیس جمهورِ کارآمد شناخته شود.

پایان/

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 29473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =