ظهور گروه‌های مقاومت در کشورهای عرب خلیج فارس

«عبدالباری عطوان» معتقد است که رژیم صهیونیستی در بحرانی ترین دوره خود به سر می برد و از هر سوی منطقه هدف حمله قرار می گیرد. به زودی پس از بحرین شاهد ظهور گروه های مقاومت دیگری در امارات و عربستان خواهیم بود.

به گزارش تحریریه، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب در بخشی از اظهارات خود در «یوتیوب» عنوان داشت: اکنون جبهه ها علیه رژیم صهیونیستی به طور خارق العاده ای در حال گسترش است. چندی قبل برای نخستین بار گروه «سرایا الاشتر» به عنوان مقاومت اسلامی بحرین اعلام کرد که با پهپادهای خود بندر «ایلات» را هدف قرار می دهد.

وی تصریح کرد: این یک تحول بسیار مهم است. تردیدی نیست پس از این گروه بحرینی، سرایا الاشترهای دیگری در کشورهای عربستان، امارات و قطر هم وارد عمل خواهند شد. درست است که بحرین کشور کوچکی است اما مردم بزرگی در این کشور وجود دارند که طرفدار فلسطین هستند. این موضوع درباره مردم امارات، عمان، عربستان و قطر هم صدق می کند.

این تحلیلگر فلسطینی تبار افزود: نکته مهم دیگر آن است که مقاومت عراق با پهپادهای خود تل آویو و بئر السبع را هدف قرار داده که این امر هم دارای اهمیت بسیار زیادی است. علاوه بر این حزب الله لبنان هم شهر عکا را هدف قرار داد. اکنون همه جای اسرائیل از سوی گروه های مقاومت هدف گرفته می شوند و مهم نیست که نقطه ای هدف قرار می گیرد پایگاه نظامی است یا یک منطقه دیگر.

ظهور گروه‌های مقاومت در کشورهای عرب خلیج فارس

عطوان با بیان اینکه همه امور به سود مساله فلسطین درجریان است، عنوان داشت: جریان انصارالله یمن هم برای مقابله با کشتی هایی که به سوی سرزمین های اشغال شده حرکت می کنند وارد فاز چهارم عملیات خود شده است. سید «عبدالملک الحوثی» رهبر این جریان اعلام کرد که «ما وارد مرحله چهارم عملیات خود شده ایم و در این راستا از فلسطین حمایت می کنیم و کشتی های آمریکایی، انگلیسی و اسرائیلی را هدف قرار خواهیم داد».

او عنوان داشت که انصارالله تا کنون ۱۷۰ کشتی را در دریای سرخ، خلیج عدن و باب المندب منهدم کرده است. آنها اعلام کرده اند که به جنگ خود با رژیم صهیونیستی ادامه خواهند داد. مردم یمن هم به شدت از آرمان فلسطین حمایت می کنند. جمعه هر هفته میلیون ها تن از مردم این کشور برای حمایت از مردم فلسطین به خیابان ها می آیند. همه آن ها خواستار نابودی رژیم صهیونیستی هستند.

این تحلیلگر عرب در بخش دیگر گزارش خود آورد: اکنون آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی به دنبال دستیابی به توافق میان حماس و رژیم صهیونیستی هستند زیرا همه آنها گرفتار شده اند. چند کشور روابط خود را با این رژیم قطع کرده اند. در دانشگاه های آمریکا دامنه تظاهرات در حمایت از مردم فلسطین در حال گسترش است. همه کشورها و افکارعمومی جهان خواستار برپایی کشور مستقل فلسطین شده اند و اینها دستاوردهای بسیار بزرگی است که به لطف مقاومت به دست آمده است.

ظهور گروه‌های مقاومت در کشورهای عرب خلیج فارس

وی در پایان اظهار داشت در این شرایط رهبران فلسطین دیگر فقط رهبر فلسطین نیستند، بلکه به رهبر جهان اسلام تبدیل شده اند. اگر توافق آتش بس صورت گیرد «بنیامین نتانیاهو» به این توافق پایبند نخواهد بود. همانطوری که پیش از این هم او به هیچ یک از توافقنامه ها متعهد نبود. به همین دلیل فلسطینی ها نباید با اسرائیل به توافق برسند زیرا در این صورت تظاهرات دانشگاه های آمریکا و هواداری مردم جهان از فلسطین متوقف خواهد شد. مهم این است که آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی هم به دنبال رسیدن به همین خواسته هستند. آنها با هدف نجات و رهایی رژیم صهیونیستی برای توافق آتش بس تلاش می کنند. در چنین اوضاع و احوالی که اسم فلسطین در سراسر جهان شنیده می شود، رژیم صهیونیستی در بحرانی ترین دوران خود به سر می برد.

پایان/

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 29520

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 13 =