رژیم صهیونیستی منتظر انتقام سخت مقاومت باشد

«عبدالباری عطوان» معتقد است در روزهای آینده مقاومت انتقام بزرگی از رژیم اسرائیل خواهد گرفت. ضمن آنکه موضع آنها در هرگونه مذاکره ای قوی است و آنها به آمریکا و رژیم اسرائیل اعتماد نخواهند کرد.

به گزارش تحریریه، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب در بخشی از اظهارات خود در «یوتیوب» درباره تحولات فلسطین گفت: رژیم اسرائیل و آمریکا پس از آزادی ۴ تن از گروگان های این رژیم هیاهوی بسیاری به پا کردند. هزاران تن از سربازان رژیم اسرائیل به اردوگاه ها «نصیرات» وارد شده اند و بیش از ۳۰۰ فلسطینی را به شهادت رساندند. آنها تانک های خود را هم به این منطقه وارد کردند. علاوه بر این دستگاه اطلاعاتی سه کشور بزرگ از جمله آمریکا با رژیم اسرائیل در این زمینه همکاری کردند و در واقع آنها مجری این عملیات بودند. پس طبیعی است که آنها بتوانند ۴ گروگان اسرائیلی را از دست حماس آزاد سازند.

تحلیلگر فلسطینی تبار افزود: حماس و جهاد اسلامی و دیگر گروه های مقاومت چندین ماه است که در حال مقابله با رژیم صهیونیستی هستند و روند امور جنگی را در کنترل خود دارند. از شواهد مشخص است که آمریکا به طور کامل حمله به اردوگاه نصیرات را مهندسی و هدایت کرد و نیروهای اطلاعاتی اسرائیل و انگلیس هم در این زمینه با آمریکا همکاری کرده اند. این در شرایطی است که آنها طی بیش از ۸ ماه جنگی هیچ دستاوردی نداشتند و در این مدت تنها موفق شدند تا زنان، کودکان و غیر نظامیان را به خاک و خون بکشند.

این در حالی است که روزنامه «نیویورک تایمز» هم به همکاری آمریکا در این حمله و کشتار مردم فلسطین در نصیرات اعتراف کرده است. «سی ان ان» نیز اذعان داشت آمریکا به طور مستقیم به اسرائیل در این حمله کمک کرده است.

وی افزود: البته حمله برای آزادسازی گروگان ها هم بدون هزینه نبود و نیروهای مقاومت توانستند فرمانده نیروهای رژیم اسرائیل در این عملیات را به هلاکت برسانند. همچنین جریان حماس اعلام کرد سه تن دیگر از گروگان های اسرائیلی کشتند.

رژیم صهیونیستی منتظر انتقام سخت مقاومت باشد

عطوان در مورد خواسته آمریکا و اسرائیل عنوان داشت هدف آن ها این است که غزه را به منطقه غیر قابل سکونت تبدیل کنند. «آنتونی بلینکن» از زمان عملیات «طوفان الاقصی» تا به حال ۹ بار به منطقه سفر کرده است. هدف او از این سفرها، نجات اسرائیل است. او ادعا می کند که حماس مانع اصلی در برقراری صلح است اما این اظهارات وی شرم آور است. حال آنکه بلینکن نظاره گر جنایت های رژیم اسرائیل در خان یونس و ... است.

تحلیلگر سرشناس جهان عرب تاکید دارد کشورهای اردن، مصر، قطر و ... که بلینکن به آنها سفر کرده، باید به جای اینکه حماس را تحت فشار قرار دهند بر رژیم اسرائیل فشار بیاورند تا دست از جنایت های خود بردارد زیرا حماس آبروی کشورهای عربی را حفظ کرده است. نتانیاهو به دنبال پایان یافتن جنگ نیست و می خواهد شکست در جنگ را جبران کند. کشورهای عربی باید موضع قدرتمندی را در برابر بلینکن در پیش گیرند و مصر هم باید به آمریکایی ها این موضوع را اعلام کند که شما شریک جنایت های اسرائیل هستند.

وی افزود: مقاومت سرگرم نبرد است و هر روز قدرتمندتر می شود. حماس پس از همه کشتارهای اسرائیل نباید وارد مذاکره شود. کشورهای عربی هم باید در این راستا از عزت نفس خود دفاع کنند. آنها نباید اجازه دهند بلینکن امور آنها را کنترل کند. اگر سران عرب یک رهبر واقعی بودند پس از کشتار در رفح، بلینکن را از کشور خود اخراج می کردند. آنها تا کنون موفق شدند ۴ تن از گروگان های خود را آزاد سازند. این در حالی است که هنوز صدها گروگان اسرائیلی در اختیار مقاومت هستند.

عطوان در بخش پایانی اظهارات خود آورد: با این وجود آنها با آزاد سازی ۴ گروگان نباید دم از پیروزی بزنند زیرا آنها شکست بزرگی متحمل شده اند. در روزهای آینده هم مقاومت انتقام بزرگی از اسرائیل خواهد گرفت. گردان های القسام و سرایا القدس و رزمندگان فلسطینی در روزهای آینده عکس العمل نشان خواهند داد. موضع آنها در هرگونه مذاکره ای قوی است و به آمریکا و رژیم اسرائیل اعتماد نخواهند کرد.

پایان/

۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 29818

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =