تهران - تحریریه - 148 میلیارد دلار حساب آقازاده های ساکن آمریکا را محمود بهمنی رئیس سابق بانک مرکزی و نماینده کنونی در مجلس شورای اسلامی واقعی دانست.

  به گزارش تحریریه، محمود بهمنی در اظهارنظری شجاعانه با صراحت گفت که رئیس کل سابق بانک مرکزی: موجودی حساب آقازاده‌ها بیشتر از ذخایر ارزی کشور است و پرسید؛ این ۵ هزار آقازاده در خارج از کشور چه می کنند؟ رئیس سابق بانک مرکزی گفت، دو سال است ارز ناشی از صادرات به کشور ما بازنگشته است. چرا امروز اعلام می کنند ۱۴۸ میلیارد دلار موجودی حساب آقازاده های ما در بانک های خارجی است. ذخایر کشور ما این قدر نیست، یعنی بیش از ذخایر ارزی کشور ما موجودی حساب آقازاده‌ها در خارج از کشور است. :این ۵ هزار آقازاده در خارج از کشور چه می کنند؟ گفته می شود ۳۰۰ نفر از آنها درس می خوانند. بقیه آنها چه می کنند؟ دولت باید به این موضوع رسیدگی کند.
وی از سیاست های دولت در اقتصاد و دور زدن تصمیم های تخصصی توسط مقام های سیاسی انتقاد کرد و گفت، باید اجازه دهند که بانک مرکزی مستقل باشد. امروز بانک مرکزی مستقل نیست. نباید بخشنامه های ارزی از سوی ریاست جمهوری صادر شود.
تاکنون آقایان در برابر خبر حساب های 148 میلیارد دلاری آقازاده ها سکوت کرده اند و این برای چندمین بار است که خبری درباره فساد مقام های ایرانی در رسانه ها و محافل سیاسی غربی منتشر شده و در داخل با سکوت برگزار می شود.
خبری که چندی پیش در رسانه ها منتشر شد این بود که استیون منوچین، رئیس(وزیر) خزانه داری آمریکا گفته است؛ 5 هزار و 432 نفر از فرزندان مسئولین ایران در آمریکا حضور دارند که جز املاک‌ و دارایی شخصی 148 میلیارد و 267 میلیون دلار در حساب این نفرات وجود دارد.
برخی محافل سیاسی با توجه به تاکید رئیس خزانه داری آمریکا مبنی بر اینکه چون ایران سند FATF را امضا نکرده است منشا این پولها معلوم نیست و باید آنها را توقیف کرد، معتقدند که این کار آمریکا تهدید مقام های ایرانی که فرزندانشان در غرب زندگی می کنند با هدف باجگیری برای تصویب معاهده مذکور بوده است.
پایان خبر/
پایان خبر/
۱۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶
کد خبر: 3638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 1
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حسن ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
      یاد حضرت علی ( ع )افتادم که دست برادر خود را که سهم اضافه از بیت المال میخواست سوزاند .
    • علی ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
      انشاء الله همه اختلاس گران و عوامل آسان شدن اختلاس دچار درد بی درمان شوند . خدا لعنتتان کند که خون شهیدان را اینگونه به باد میدهید
    • شهناز ستارنیا ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۲
      عزیزم بانفرین نه کسی امده ونه کسی رفته پس جهان سومی فکر نکن‌باید حقت بگیری وقتی نفرین می کنی درواقع موج انرژی منفی برای خودت می شوی