مردم در حال ترک تهران

تهران - تحریریه - افزایش غیرمنطقی نرخ اجاره بها در تهران باعث شده است مردم در حال ترک تهران و مهاجرت به شهرهای اطراف مانند پردیس، پرند، کرج و غیره باشند.

  به گزارش تحریریه، بی عملی دولت در تأمین مسکن اقشار کم درآمد و متوقف ماندن طرح مسکن اجتماعی در مرحله حرف و شعار و همچینین بی توجهی به بازار اجاره مسکن، موجب شده است که بسیاری از خانواده‌ها در شرایط سختی قرار بگیرند و ناچار از ترک تهران شوند.

کاهش اشتغال و در نتیجه درآمد خانواده ها، کم شدن تورم اسمی و افزایش اندک حقوق ها از سوی دیگر در کنار افزایش شدید در قیمت مسکن باعث شده است مردم توان اجاره و خرید نداشته و ناگزیر از اسکان در شهرهای اقماری تهران مانند کرج، پردیس، پرند و غیره شوند.

حسام عقبایی نایب رییس اتحادیه املاک معتقد است: در ماه‌های اخیر و به دنبال افزایش قیمت مسکن و اجاره بها در شهر تهران شاهد روند مهاجرت اقشار اجاره‌نشین از تهران به سمت شهرهای اطراف از جمله کرج، شهریار، پردیس، رودهن و غیره هستیم؛ این جابه‌جایی از نظر رفت و آمد ابعاد منفی دارد... ممکن است حاشیه‌نشینی، قدرت خرید مستاجران را بالا ببرد ولی باعث مشکلات اجتماعی و معضلات عبورو مرور می‌شود.

تصمیم مردم برای ترک تهران نشان می دهد که مردم چشم انداز روشنی هم برای آینده نزدیک انتظار نبرده و ناگزیر از بررسی گزینه های متفاوت مانند خروج از تهران شده اند.

پایان خبر/

۲۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۱
کد خبر: 3705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =