۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
مشاوران کهن، نه مشاوران جوان

انبوهی از مدیران فرتوت کشور که مدعی کارایی و تجربه هستند، می توانند بدون چشم داشت اقتصادی از اجرا کناره گرفته و در جایگاه مشاوره خدمت کنند.

با پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه 57، نظام شاهنشاهی از ایران بر چیده شد و رویکردی جدید با محوریت اسلام و جمهوری شکل گرفت. تغییرات شگرف در ساختار نظام سیاسی _اقتصادی ایران باعث شد تا نیروی انسانی موجود در کشور اعم از مدیران و کارکنان یا در ساختار جدید نتوانند تداوم فعالیت داشته باشند یا نتوانند خود را تطبیق دهند، این موضوع در میان مدیران فاحش تر بود. زیرا مدیران به عنوان رهبران سازمانها می بایست اقدام به جریان سازی بر اساس رویکردهای نظام جدید می کردند لذا جوانانی متعهد وبا پشتکار در مناصب مهم قرار گرفتند که در پیشبرد و جاری سازی نظام جدید نقشی بسزا داشتند. اقدامات این طیف جدید از مدیران در کشور با توفیقات و بعضا شکستهایی همراه بود. زیرا علاوه بر آنکه می بایست به سرعت نسبت به یادگیری شخصی برای مدیریت سازمانها تقویت می شدند همزمان وظیفه تغییر جهت و شکستن این ساختار جدید را نیز برعهده داشتند.

با گذشت بیش از چهل سال از انقلاب بحمداله... ساختار های جدید با تلاش و کوشش این مدیران جوان شکل گرفت. لیکن اتفاقی که در این سالها رخ داده و ضرورت آن را در بیانات مقام معظم رهبری و ابلاغ  فرامینی جدید از جمله گام دوم انقلاب به وضوح میتوان دید لزوم جابجایی مدیران جوان گذشته و با تجربه فعلی با مدیران جوان کنونی است.

لزوم این جابجایی چه در ادبیات مختلف مدیریتی  و چه به لحاظ شرایط کنونی کشور ضروری است. تا روند رو به توسعه کشور همچنان تداوم داشته باشد. ازآنجا که انباشت تجربه نیازمند گذر زمان و انتقال دانش و تجربه مدیران کنونی به مدیران جوان است، لذا وظیفه ای خطیر برگردن مدیرانی است که از ابتدای انقلاب با سعی و تلاش خود نظام مقدس جمهوری اسلامی را تا بدین جا رسانده اند. لذا به منظور گام برداشتن در چار چوب گام دوم انقلاب اسلامی و از آنجا که مدیران با تجربه کنونی پیوسته دغدغه تداوم روند روبه جلو کشور رادارند پیشنهاد میشود به صورت خود جوش مدیران باتجربه با اقدامی جهادی نسبت به واگذاری قدرت به نیروهای جوان اقدام نمایند.

بدیهی است جهت استفاده از تجربیات مدیران، در قالب مشاوران با تجربه در کنار مدیران جوان قرار گیرند قطعا بر همگان واضح و مبرهن است که مدیران با تجربه، دغدغه تداوم توسعه نظام مقدس جمهوری اسلامی را دارند و این اقدام بدون چشم داشتی حتی به حق پرداخت حق مشاوره خواهد بود و به عنوان زکات علم و تجربه در اختیار مدیران جوان قرار خواهد گرفت.   

پایان/

۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
کد خبر: 488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =