قرنطینه و تعطیلی امکانپذیر نیست، در انتقاد از دولت بی انصافی نکنید

قرنطینه و تعطیلی کامل به دلیل عدم امکانات مالی، کمبود نیروی انسانی در دولت و ضعف های ساختاری امکانپذیر نیست و منتقدین دولت بی انصافی می کنند.

تهران - تحریریه - قرنطینه و تعطیلی کامل به دلیل عدم امکانات مالی، کمبود نیروی انسانی در دولت و ضعف های ساختاری امکانپذیر نیست و منتقدین دولت بی انصافی می کنند.

تعطیل کردن فعالیت ها و قرنطینه کامل به مطالبه مخالفین دولت تبدیل شده و به خاطر دستور حسن روحانی برای آغاز به کار فعالیت های تولیدی در هفته آینده، دولت را سرزنش می کنند. به دلایل بسیار زیاد حق با دولت است و منتقدین دولت در جاده یک طرفه بی انصافی می کنند و چیزی را از دولت می خواهند که اگر خود هم در راس کار بودند نمی توانستند انجام دهند. در کشورهایی که قرنطینه و تعطیلی کامل اجرا شده، دولت مایحتاج روزانه مردم را هر روز به آنها تحویل می دهد. دولت برای جبران درآمد مردم بیکار شده، بودجه های میلیاردها دلاری تصویب کرده و به حساب مردم واریز می کند و ساختاری دارد که این مسائل را عملیاتی کند. با این حال، چنین امکاناتی در ایران نیست و دولت با کمبود شدید نیروی انسانی مواجه است و به بهانه کوچک سازی، ساختار بخش عمومی متلاشی شده است. از عقب نشینی دولت در بخش های تولیدی و تصدی گری می توان عمدتا دفاع کرد، اما در ایران؛ دولت از بخش های حاکمیتی هم عقب نشینی کرده است. اگر احزاب مخالف بر سر کار بودند، می توانستند به کارگران در خانه نشسته به خاطر کرونا؛ به جای کارفرمایان؛ هزاران میلیارد تومان در ماه پرداخت کنند؟ پاسخ روشن است. این امکان در کشور وجود ندارد و حتی اگر این پول از زمین بروید، ساختاری که بتواند مایحتاج روزانه مردم را تحویل دهد وجود ندارد. سیاست های کلان جای جناح بازی نیست، و منتقدین دولت حسن روحانی به جای اتهام زنی و مطالبه امر غیرممکن، بهتر است منافع ملی را بر منافع حزبی ترجیح داده و راهکارهای عملیاتی به دولت ارائه دهند. پایان/
۱۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
کد خبر: 6123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =