مجلس یازدهم سرگردان بین تغییر یا تبدیل شدن به ستاد انتخابات 1400

با کناره گیری وزرای باسابقه و سرشناسی مانند سید شمس الدین حسینی و علی نیکزاد به نفع حمیدرضا حاج بابایی، صف آرایی جناح طرفدار تغییر در برابر قالیباف جدی شد.

تهران - تحریریه - با کناره گیری وزرای باسابقه و سرشناسی مانند سید شمس الدین حسینی و علی نیکزاد به نفع حمیدرضا حاج بابایی، صف آرایی جناح طرفدار تغییر در برابر قالیباف جدی شد.

سید شمس الدین حسینی وزیر پیشین اقتصاد و علی نکیزاد وزیر پیشین مسکن به نفع حمیدرضا حاج بابایی از حضور در انتخاب ریاست مجلس یازدهم کناره گیری کردند. با نهایی شدن این ائتلاف، جریان طرفدار تغییر عملا در برابر محمدباقر قالیباف شهردار اسبق و پرحاشیه تهران قرار خواهد گرفت. کارشناسان سیاسی با انتقاد از رویه رسانه ملی در پخش اخبار قالیباف در برنامه 20:30 شبکه دوم با بهانه منتخب مجلس یازدهم؛ درحالیکه 270 منتخب یازدهم دیگر هم وجود دارد؛ ریاست محمدباقر قالیباف بر مجلس یازدهم را ادامه وضع موجود و مورد حمایت مسببان وضع فعلی می دانند. به خصوص اینکه قالیباف مورد حمایت علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دوره های هشتم تا دهم نیز هست. وزانت، تجربه موفق و دانش به روز در بین وزرای حاضر شده در مجلس یازدهم به گونه ای است که باعث حمایت نخبگان شده و امیدها را برای تغییر شیوه عملکرد مجلس افزایش داده است. بررسی مواضع اتخاذ شده توسط طیف وابسته به جبهه پایداری و جریان انقلابی مستقل حاضر در مجلس یازدهم نشان می دهد که آنها نگران کشیده شدن حاشیه های مربوط به پرونده های مالی قالیباف به مجلس هستند. به ویژه که قالیباف از اعلام اینکه در رقابت های ریاست جمهوری سال 1400 کناره گیری می کند هم خودداری کرده و این نگرانی وجود دارد که وی مجلس را در همان آغاز کار به ستاد انتخاباتی رقابت های ریاست جمهوری 1400 تبدیل کند. پیش از این هم برخی شبکه های اجتماعی نزدیک به جریان های انقلابی از ملاقات های محمدباقر قالیباف با برادران سالاری که سازمان تامین اجتماعی را کنترل می کنند خبر داده بودند. در هفته آینده منتخبان مجلس یازدهم سرنوشت اداره مجلس بعد را مشخص می کنند. پایان/
۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
کد خبر: 6716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =