بازی نوبخت، اوحدی و شهیدی با حقوق خانواده شهدا + استفتا از رهبر معظم انقلاب

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، سعید اوحدی رئیس کنونی و محمدعلی شهیدی رئیس سابق بنیاد شهید برخلاف نظر فقهی رهبر معظم انقلاب عمل کرده اند.

تهران - تحریریه - محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، سعید اوحدی رئیس کنونی و محمدعلی شهیدی رئیس سابق بنیاد شهید برخلاف نظر فقهی رهبر معظم انقلاب عمل کرده اند.

به گزارش تحریریه، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در خبری به ظاهر خوب گفت: خوشبختانه در حال حاضر 2 هزار و 200 میلیارد تومان به حساب بنیاد شهید و امور ایثارگران واریز شده تا در چند روز آینده بخشی از معوقات خانواده معظم شهدا پرداخت شود البته این بدهی در بخش‌های مختلف حدود 7 هزار میلیارد تومان است و تا پایان امسال معوقات ایثارگران تسویه خواهد شد. این معوقات از سال 1395 تاکنون باقی مانده بود که ظاهرا دولت حسن روحانی با میدان داری نوبخت می خواهد آنرا تسویه کند، اما موضوع چیست؟ سازمان برنامه و بودجه و بنیاد شهید برخلاف شرع و قانون بدون به روزرسانی این معوقات آنها را به ارزش اسمی 5 سال پیش پرداخت کرده اند که حیرت آور است و معنایی جز نابودی حقوق حداقلی خانواده شهدا ندارد. درحالیکه به عنوان مثال 100 میلیون تومان در سال 1395 بیش از 100 سکه طلا قدرت خرید داشت، هم اکنون فقط 9 سکه طلا قدرت خرید دارد و 90 درصد ارزش آن از بین رفته است. سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در صحبت هایی که مشخص نیست کنایه بود یا از روی اهمال بر زبان رانده شد گفت: نشستی در این خصوص با رییس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد که ایشان با وجود همه مشکلات دولت تأکید داشتند که هر قدمی که برای جامعه ایثارگری برداشته شود قطره کوچکی از عظمت فداکاری آنها نخواهد بود. نوبخت و سعید اوحدی بدون توجه به این ظلم آشکار، موفقیت خود را جشن گرفته اند. و اما موضوع جالب نماینده اصولگرای مجلس یازدهم از قم چیست؟ احمد امیرآبادی فراهانی رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی اقدام دولت برای پرداخت معوقات ایثارگران را قابل تقدیر دانست و گفت: مجلس شورای اسلامی نیز در خدمت ایثارگران است و در جلسه اخیر با آقای اوحدی تصمیمات خوبی در همراهی با دولت گرفته شده و به زودی جلساتی نیز در این راستا با ستاد کل نیروهای مسلح خواهیم داشت! علیرغم اینکه در همه موارد مشابه مانند مهریه، دیه، ارث، دیون و مانند اینها ارزش طلب ها به روزرسانی می شود، اما ظاهرا دیوار کوتاه خانواده شهدا دولت را خوشحال کرده است تا با پرداخت 10 درصد از معوقات موضوع را مختومه نماید. آیا می توان کسی که در سال 1350 ازدواج کرده و مهریه وی 5 هزار تومان بوده است، با پرداخت 5 هزار تومان امروزی ادعا کرد که مهریه اش پرداخت شده است؟ آیا کسی که قتلی در سال 1370 مرتکب شده و دیه وی 2 میلیون تومان بوده است، امروز می تواند با پرداخت 2 میلیون تومان ادعا کند دیه را پرداخت کرده است؟ چرا معوقات خانواده شهدا از همه قوانین کشور استثنا است و افرادی مانند سعید اوحدی و محمدعلی شهیدی در هماهنگی با محمدباقر نوبخت به خود اجازه می دهند دارایی و حقوق حداقلی آنها را نابود کنند؟ در این باره استفتائی از رهبر عالیقدر انقلاب حضرت امام خامنه ای انجام شده است که به روشنی نشان می دهد ارزش این معوقات باید به روز شود و بنیاد شهید خلاف شرع و قانون عمل کرده است. متن استفتای انجام شده و فتوای معظم له بدین شرح است: سوال: اگر طرف اول از طرف دوم مبلغی ریالی را طلبکار باشد و بدهکار چند سال بعد به طوریکه ارزش ریال کاهش قابل توجه یافته باشد بخواهد طلب خود را تسویه نماید، آیا باید این تسویه با ارزشگذاری روز انجام شود و یا اینکه به ارزش اسمی سالها قبل انجام شود.   پاسخ:
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم و رحمة الله و برکاته
در فرض سؤال طلب کار ،می تواندطلب خود را با احتساب کاهش ارزش پول مطالبه نماید.
موفق و مؤید باشید
پایان/
۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
کد خبر: 7276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =