طرح شمس الدین حسینی برای علاج تحریم، سلام مجلس به عملگرایی یا ...

سید شمس الدین حسینی نماینده مجلس یازدهم و عضو شورای پول و اعتبار از دو راهکار ساخت مسکن و پالایشگاه برای علاج تحریم گفت که هنوز نمی توان گفت به معنای ورود مجلس به عملگرایی باشد.

تهران - تحریریه - سید شمس الدین حسینی نماینده مجلس یازدهم و عضو شورای پول و اعتبار از دو راهکار ساخت مسکن و پالایشگاه برای علاج تحریم گفت که هنوز نمی توان گفت به معنای ورود مجلس به عملگرایی باشد.

به گزارش تحریریه، سید شمس الدین حسین در گفتگو با رسانه ها از دو راهکار ویزه برای مقابله با تحریم گفت که می تواند بحران کنونی را به فرصت تبدیل کند. از نظر وزیر اسبق اقتصاد، ساخت مسکن به عنوان لوکوموتیو قطار، زنجیره ای از تولیدات را با خود همراه خواهد کرد و ساخت پالایشگاه های جدید مانند ستاره خلیج فارس، می تواند نفت را به تولیداتی با ارزش افزوده به مراتب بیشتری تبدیل کرده و درآمد ارزی کشور را بیش از فروش نفت خام افزایش دهد. مجلس یازدهم در آغازین ماههای شروع به کار خود علیرغم داشتن ترکیب بسیار بهتری در مقایسه با مجالس پیشین، درگیر حاشیه های فراوان بوده و نشان اندکی از تخصص گرایی را از خود بروز داده است. دلیل این کار هر چه که باشد، آفتی جدی بر سر راه عملگرایی قوه مقننه است و باید سریعا پایان داده شود. طرح های سید شمس الدین حسینی برای علاج تحریم، به دلیل سابقه وزارت اقتصادی وی در دو دولت و دانش اقتصادی کافی، اگر برگرفته از طرح هایی واقعی و کنش های درونی مجلس باشد، خبرهایی بسیار امیدوارکننده است. مجلس می تواند با تصویب طرح هایی برای عملیاتی سازی این دو پیشنهاد، این پروژه ها را بلافاصله آغاز کرده و عملا دولت بعد را یک سال جلو بیاندازد و با افزایش امیدواری در مردم برای عبور از رکود تورمی بی سابقه کنونی، انسجام اجتماعی را افزایش دهد. پایان/
۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵
کد خبر: 7315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =