چرا در بازار کاهشی خودرو امکان درج قیمت در سایت های فروش ممنوع است؟

علیرغم اینکه قیمت خودرو در بازار تا 40 درصد کاهش داشته، اما هنوز ممنوعیت درج قیمت در سایت های فروش خودرو برداشته نشده است.

به گزارش تحریریه، قیمت ها در بازار خودرو در مسیر کاهش قرار دارد و به سختی می توان حتی با 40 درصد ارزانتر از یک ماه قبل خریداری برای خودروی عرضه شده یافت.

کاهش قیمت دلار در بازار و انتظارات تورمی منفی در کنار انتشار اخباری مبنی بر آزاد شدن واردات خودرو در ماههای پیش رو که هم از طرف وزارت صمت و هم از طرف مجلس شورای اسلامی دنبال می شود باعث شده است تا روند کاهش قیمت خودرو؛ چه وارداتی و چه داخلی ادامه پیدا کند.

با این حال ممنوعیت درج قیمت خودرو در سایت های فروش هنوز برداشته نشده و مردم نمی توانند بدون تماس تلفنی که مستلزم هزینه قابل توجهی است از وضعیت بازار و جهت قیمت ها مطلع شوند.

کارشناسان از زمان آغاز ممنوعیت درج قیمت خودرو در سایت های فروش نسبت به این طرح موضع انتقادی داشته و آنرا مصداق پاک کردن صورت مساله دانستند. کمااینکه روند افزایش قیمتها تا میانه مهرماه سال جاری ادامه یافت و این تصمیم تاثیری در جلوگیری از کاهش قیمتها نداشت.

انتظار می رود که ممنوعیت درج قیمت ها سریعا برداشته شده و مردم بتوانند با دسترسی مستقیم به بازار متشکل از خریدار و فروشنده نهایی؛ برنامه ریزی دقیقتری برای مدیریت اقتصاد خانوار داشته باشند.

پایان/

۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
کد خبر: 7938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =