سرمایه‌گذاران عرب عازم اسرائیل شدند

اقتصاد رژیم صهیونیستی به علت شیوع ویروس کورونا در بدترین شرایط به سر می‌برد و به انتظار دارد پس از عادی‌سازی روابط با کشورهای عربی به ویژه امارات بتواند سرمایه‌گذاران این کشورها را برای حضور در اقتصاد خود جذب کند.

به گزارش تحریریه، روزنامه «العربی الجدید» چاپ لندن نوشت بورس رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی به تازگی یک یادداشت تفاهم همکاری را با هدف تقویت روابط دو طرف امضا کرده‌اند. آنها انتظار دارند به دنبال این موضوع روند حضور سرمایه‌گذاران در بورس های ۲ طرف افزایش یابد.

توافق عادی‌سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی که در ۱۵ سپتامبر با میانجی گری و نظارت آمریکا صورت گرفت زمینه را برای عقد توافق‌های تجاری متنوع میان ۲ طرف فراهم کرده است. در این چارچوب امارات به طور ویژه به فناوری‌های رژیم اسرائیل در بخش‌های مالی و غذایی چشم امید دارد.  

«ایتای بن زئیف» مدیر اجرایی بورس تل‌آویو اعلام کرد که این بورس انتظار دارد در سال ۲۰۲۱ میلادی بتواند در نتیجه عادی‌سازی روابط با امارات، سرمایه‌گذارانی را از  این کشور و دیگر کشورهای عربی جذب کند.

وی اظهار داشت: به نظر می رسد امارات و دیگر کشورهای عربی از طریق سرمایه‌گذاری در بورس تل‌آویو تلاش ‌کنند به فناوری‌های پیشرفته اسرائیل دست یابند. بر این اساس در سال ۲۰۲۱ میلادی خواهیم دید که چگونه می‌توان همکاری میان بورس ۲ طرف را تقویت کرد.

یک سوم معاملات روزانه بورس رژیم صهیونیستی از طریق شرکت‌های چندملیتی در آمریکا، انگلیس، کانادا، چین و سنگاپور صورت می‌گیرد. ۱۹ شرکت بخش فناوری های پیشرفته در این زمینه سرگرم فعالیت هستند و پیش‌بینی می‌شود که ده‌ها شرکت عرضه کننده فناوریهای پیشرفته هم طی ماه‌های آینده به این روند ملحق شوند.

شمار شرکت‌هایی که در بورس تل‌آویو حضور دارند ۴۵۴ شرکت است که ارزش آنها ۸۱۹  میلیارد شِکِل (واحد پول اسرائیل) است. (هر دلار ارزشی بیشتر از 3 شکل دارد)

این همکاری در شرایطی است که صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده است که اقتصاد امارات در نتیجه شیوع کرونا و کاهش تقاضای جهانی نفت با رکود ۶.۶% درصدی روبرو شود.

تلاش رژیم صهیونیستی برای جذب سرمایه‌گذاران کشورهای عربی در شرایطی است که تارنمای «فلسطین آنلاین» در صفحه اقتصادی خود در گزارشی به قلم «عدنان ابوعامر» نوشت در سایه شیوع ویروس کرونا در سرزمین‌های اشغال شده و زیان‌های اقتصادی ناشی از آن پیش‌بینی می‌شود رژیم اسرائیل به بدترین وضع گرفتار شود. اقتصاد این رژیم در سه ماه نیمه دوم سالجاری میلادی با رکود ۲۸ درصدی روبرو شد که طی ۴۰ سال گذشته بی‌سابقه بود.

پایان/

۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۵
کد خبر: 8137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =