شکایت گسترده پزشکان آمریکا علیه قانون ماسک اجباری

جمعی از پزشکان، تجار و صاحبان بنگاه های اقتصادی در شهر تولسا در ایالات متحده از شهردار این شهر بابت قوانین استفاده اجباری از ماسک به دادگاه شکایت کردند.

به گزارش تحریریه، تجار و صاحبان بنگاه های این شهر در کنار پزشکان اعتقاد دارند استفاده از ماسک محدودیت و مضرات بیشتری را برای استفاده کنندگان آن ایجاد می کند. 

برخی پزشکان و شهروندان عادی در این شهر نیز همین شکایت را مطرح کرده اند. این دادخواست علیه بخش بهداشت و درمان شهر تولسا و مشاوران شهرداری تنظیم شده و در آن ادعا شده است ماسک ها مردم را بیمار می کنند و این قانون اجباری باید لغو شود.

یکی از موضوعاتی که در این دادخواست طرح شده  آن است که افراد به درستی ماسک را استفاده نمی کنند ضمن آنکه باکتری ها را بیشتر بر روی ماسک منتشر می کنند و همین امر می تواند آسیب بیشتری را به همراه داشته باشد.

دکتر «جیم میهان» اظهار داشت ماسک موجب ناراحتی بیشتر افراد داری بیماری های زمینه ای به ویژه در حوزه تنفسی یا افرادی که بدنشان تغییرات ژنتیکی داشته است می شود. عوارضی همچون اضطراب، سرگیجه، کم‌کاری یا سوء کارکرد مغز و غیره از جمله این مشکلات هستند.

وی که به همراه چند تن از صاحبان مشاغل  این دادخواست را کامل کرد، افزود در ماه ژوئن که قانون استفاده از ماسک به تصویب رسید شهردار عنوان داشت این تصمیم درستی است که براساس مشاوره متخصصان اتخاذ شده است.

شهردار تولسا گفت: در سراسر ایالت پزشکان اعتقاد دارند باید این مقررات اعمال شود.

علاوه بر این در دادخواست فوق آمده است قانون استفاده از ماسک مسئولیت اجرای مصوبه را بر عهده صاحبان مشاغل می اندازد و این امر آن ها را در معرض طرح دعواهای حقوقی بیشتر در آینده قرار می دهد. از طرف دیگر دستور قرار دادن ماسک، قانون اداره بهداشت OSHA را نقض می کند و همین امر می تواند بعدا مشکلاتی را ایجاد نماید.

پایان/

۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸
کد خبر: 8183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =