اختلاف نظر شدید جهانگیری و ظریف!

ارائه دو مساله متناقض توسط سخنگوی وزیر امور خارجه و معاون اول رئیس جمهور نشان داد که ظریف و جهانگیری یکدیگر را قبول ندارند.

به گزارش تحریریه، اسحاق جهانگیری در ادامه سخنان عجیب و غریب مقام های دولت حسن روحانی درباره پدیده های مختلف گفت که، اواخر امسال با تصویب ستاد کرونا نفت می‌دهیم و اتوبوس ساخته و نیمه ساخته وارد می‌کنیم.

اینکه ستاد ملی کرونا چه ارتباطی به مساله اتوبوس دارد به کنار، جهانگیری در ادامه سریال سخنان غیرقابل ربط و اندازه گیری مقام های دولت اعتدال ادامه داد که، دولت ۲ میلیارد دلار به محض برداشتن شدن تحریم از منابع چین، به حمل و نقل عمومی پایتخت، متروی تهران و هفت کلانشهر داد که یک میلیارد دلار آن خاص شهرداری تهران بود و کار پیشرفت می کرد اما متاسفانه بار دیگر با تحریمی جدید و قوی برخورد کردیم که خیلی قوی کار پیش نرفت... از سوی دیگر تامین ۶۳۰ واگن با اعتبار حدود ۸۰۰ میلیون دلار بود و ۳۱۵ واگن مترو دیگر هم اعتباری بود که دولت گذاشت؛ بپذیرید که ۲ میلیارد دلار رقم کمی نیست.

ایرنا 28 مهر سال 1399 نوشت، خطیب‌زاده درباره دسترسی ایران به منابع مالی‌اش در چین یادآور شد: در چین پولی بلوکه نیست. دشمنان، رقبا و بدخواهان ملت ایران می‌خواهند مفرهای ما را ببندند. هیچ دو کشور در دنیا فارغ از مشکل نیستند. ما با روسیه و سایر کشورها چنین مشکلاتی داریم. منابعی در چین هست که برای استفاده از نیازهای ما از آن استفاده می‌شوند. این فارغ از منابع ایران در کره و ژاپن است که بلوکه شده‌اند.

جهانگیری اعلام می کند که با تصویب ستاد ملی کرونا با فروش نفت قرار است اتوبوس خریداری شود که از محل منابع موجود در چین و پس از رفع تحریم ها پول آن پرداخت می شود!

گذشته از اینهمه تناقض در سخنان اسحاق جهانگیریف اینکه زیرمجموعه ظریف منابع موجود در چین را بلوکه نشده می داند(که بلوکه نشده هم هست و وزیر خارجه درست می گوید) و معاون اول رئیس جمهور آنرا بلوکه شده می داند، نشان می دهد که در مجموعه دولت حسن روحانی چه خبر است و چرا اقتصاد کشور به حال و روز کنونی گرفتار شده است!

پایان/

۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
کد خبر: 8261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
      0 0
      آقای جهانگیری هم اکنون شرکتهای زیادی در حوزه تولید اتوبوس داریم که بیصبرانه منتظرند پس از نزدیک دو دهه فشار اقتصادی، بتوانند تولیدات خود را افزایش دهند، مگر قرار نیست برجام احیا بشه خوب بفرمایید به جای واردات اتوبوس، قطعات اتوبوس وارد فرمایند تا پس از دو دهه رکود، رونق تولید به شرکتهایی داخلی نظیر ایران خودرو دیزل، زامیاد و سایپا دیزل بازگردد!!!!!!!!!