تو هم در بقای دلار 4200 تومانی نقش داری!

اسحاق جهانگیری از کسانی مانند محمدرضا پورابراهیمی که بقای دلار 4200 تومانی را گردن دولت می اندازند انتقاد کرد.

به گزارش تحریریه، اسحاق جهانگیری که نخستین بار دلار 4200 تومانی را علنی کرد و این نرخ بحث برانگیز با نام وی شناخته می شود، از کسانی که دولت را بانی خلق شدن و تداوم پرداخت دلار ترجیحی می دانند انتقاد کرد.

جهانگیری به صراحت گفت که تصمیم دولت این بود که ارز ۴۲۰۰ تومانی برای چند ماه در اقتصاد کشور باشد و با نرخ تورم، افزایش یابد که در مرداد ماه همان سال نرخ این ارز به ۴,۶۰۰ تومان رسید اما در مرداد ماه همان سال جلساتی که میان سران قوا برگزار شد و رئیس کل بانک مرکزی هم صحبت کرد و همین آقای پورابراهیمی که حال این سخنان را می‌گوید در آن جلسه حضور داشت، با توجه به شرایط کشور مقرر شد که ارز ۴۲۰۰ تومانی ابقاء شود.

پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس که در دوره تولد دلار 4200 تومانی حامی جدی آن بود و حتی به صراحت اعلام کرد که باید به تدریج به عدد 4200 تومان برسیم! پس از افزایش انتقادها از سیاست ارزپاشی برای خرید کالاهای اساسی که قیمت آنها در بازار تعیین می شود و سودی برای مردم نداشته است به صف منتقدان پیوست و کوشید خود را مخالف نشان دهد.

شدت انتقادهای محمدرضا پورابراهیمی افزایش یافت و در نهایت با واکنش اسحاق جهانگیری روبرو شد که وی را هم از تصمیم سازان تداوم پرداخت دلار 4200 تومانی معرفی کرد.

پایان/

۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
کد خبر: 8283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =