خودروی برقی ارزان شرکت تسلا، موفق یا ناموفق؟

شرکت تسلا در تلاش است تا با کمترین قیمت خودروی برقی خود را به مشتریان عرضه کند تا در رقابت با شرکت های اروپایی بازنده نباشد.

به گزارش تحریریه، شرکت آمریکایی تسلا قرار است ارزانترین مدل خودروی برقی خود را معرفی می کند. این شرکت تلاش دارد با خودروی الکتریکی ارزان قیمت مدلY  خود موقعیت برتری را در مقابل رقبای سرسخت کسب کند.

تسلا فعلا ثبت سفارش خودرو را به صورت اینترنتی برای دو مدل انجام می دهد. تسلا تلاش دارد تا قیمت مدل Mach-E را در سطح استاندارد و پایه از مبلغ ۴۱۹۹۰ دلار شروع کند. این مدل خودرو  قدرت طی مسافتی حدود ۲۴۰ مایل را با یک بار شارژ ادارد.

تسلا البته از دیگر مدل های Y خودروی ارزانتری را هم در حال آماده کردن دارد که قیمت آن بدون اعمال مشوق های دولتی و ایالتی ۲ هزار دلار ارزانتر از مدل اولیه این خودرو است.

از دیگر پیشنهادات شرکت فوق آن است که خریدار با پرداخت ۳ هزار دلار بیشتر می تواند یک مدل هفت نفره برقی را از بین دو خودروی Long Range و Range Standard انتخاب کند. 

در مقایسه این خودروی SUV تسلا با خودروی برقی فورد، شرکت تسلا از برتری برخوردار است.

تنها SUV الکتریکی قابل قیاس با مدل Y تسلا، فولکس واگن ID۴ است که قابلیت طی مسافت ۲۵۰ مایل را دارد.

فعلا جنگ SUV های برقی میان فورد، تسلا، فولکس واگن و حتی ولوو به مرحله داغ خود نزدیک می شود اما به نظر می رسد تسلا قصد عقب نشینی ندارد.

به نرخ امروزه دلار یعنی حدود ۲۵ هزار تومان قیمت هر یک از این مدل خودروهای برقی بدون هیچ تعرفه ای باید اندکی بیشتر از ۱ میلیارد تومان باشد. یک کارگر ساده ایرانی که در سال حدود ۳۰ میلیون حقوق دریافت می کند باید نزدیک به ۳۵ سال حقوق خود را تمام و کمال برای خرید آن پس انداز کند. اما در ایالات متحده یک کارگر ساده با حقوق ماهیانه حدود ۲ هزار دلار با پس انداز دو سال حقوق خود می تواند چنین خودرویی را سوار شود.

البته ناگفته نماند فعلا خودروهای برقی در اختیار اقشار با درآمد پایین در آمریکا قرار ندارد و بیان مطلب فوق تنها برای نشان دادن وضعیت اسفبار بازار و قیمت خودروهای از رده خارج و قدیمی فرانسوی و کره ای در ایران است.

پایان/

۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
کد خبر: 8294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =