زنان خانه دار در بازار طلا چگونه رفتار کنند؟

زنان خانه دار در بازار کنونی طلا می توانند رفتاری بهینه با هدف کمک به اقتصاد خانوار داشته باشند.

به گزارش تحریریه، بازار کنونی ارز و طلا با نوسانات خاصی همراه شده است که فهم کنش آن می تواند برای زنان خانه دار ایرانی که معمولا پس اندازهای خود را به صورت طلا نگهداری می کنند سودمندی فراوانی داشته باشد.

کسانی که مطالب میز بازار تحریریه را درباره تحولات دلار و طلا در بازار ایران دنبال کرده اند در دو ماه اخیر 30 درصد سود کرده اند و سود آنها در یک ماه آینده حداقل به 70 درصد می رسد که برای اقتصاد خانواده های معمولی ایرانی قابل توجه است. 

قیمت دلار به روند کاهشی خود ادامه داده و به تبع آن قیمت طلا هم کاهش می یابد و به زیر 900 هزار تومان در هر گرم خواهد رسید. در چنین شرایطی فروش طلا در قیمتهای کنونی همچنان به صرفه بوده و به بهبود اقتصاد خانوار کمک می کند.

پس از رسیدن دلار به حدود 17 هزار تومان، کاهش قیمت طلا هم متوقف شده و به دلیل میل به افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی، خرید طلا مجددا به صرفه می شود و زنان خانه داری که اقدام به خرید طلای کارکرده کنند، در یک بازه 3 ساله حدود 100 درصد عایدی خواهند داشت.

باتوجه به رکود در بازارهای سرمایه ای موازی مانند مسکن، خودرو و ارز، خرید طلای کارکرده و یا سکه، یکی از بهترین سیاست های ممکن برای خانوارهای ایرانی خواهد بود که در چند سال آینده افزایش قیمت قابل توجهی پیدا می کند.

در گزارش های آتی میز بازار تحریریه، به وضعیت حداکثری سود احتمالی زنان خانه دار خریدار طلا و سکه در سالهای آینده باتوجه به چشم انداز تورم داخلی و تغییرات نرخ ارز می پردازیم.

پایان/

۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۳
کد خبر: 8327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =