داروی جدید کرونا از هفته آینده در آلمان استفاده میشود

داروی جدید کرونا که بر پایه آنتی‌بادی تهیه شده توسط دولت آلمان خریداری شده است. این دارویی است که دونالد ترامپ با آن درمان شد.

به گزارش تحریریه، دولت آلمان اعلام کرده که داروی جدیدی کرونا را که بر پایه آنتی بادی تهیه شده خریداری کرده است. ینس اشپان، وزیر بهداشت آلمان به روزنامه بیلد ام زونتاگ گفته که دولت ۲۰۰ هزار دوز از این دارو را به مبلغ ۴۰۰میلیون  یورو سفارش داده است.

این دارو از هفته آینده در آلمان و برای اولین بار در اتحادیه اروپا و ابتدا در کلینیک‌های وابسته به دانشگاه‌ها استفاده خواهد شد.

به گفته وزیر بهداشت، آنتی بادی در بدن مانند یک واکسن غیرفعال عمل می‌کند. این دارو می‌تواند  جلوی تشدید روند بیماری  کووید۱۹در گروه‌های پرخطر را بگیرد. این همان دارویی است که برای دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین آمریکا استفاده شد.

موسسه روبرت کخ روز یک‌شنبه  ۲۴ ژانویه تعداد جدید مبتلایان به ویروس کرونا در آلمان در عرض ۲۴ ساعت را ۱۲ هزار و ۲۵۷ نفر اعلام کرد. این رقم ۱۶۰۰ مورد کمتر از یک‌شنبه هفته پیش است.

در همین بازه زمانی ۳۴۹ نفر در اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ و یا در ارتباط با ویروس کرونا جانشان را از دست داده‌اند. بدین ترتیب تعداد کل فوت شدگان کرونا در آلمان به ۵۱ هزار و ۸۷۰ نفر رسید.

دولت آلمان نگران اخلال در روند واکسیناسیون کروناست. گروه رسانه‌ای مدین فونک این خبر را به نقل از وزارت کشور آلمان در پاسخ به پرسش فراکسیون حزب سبز منتشر کرده است.

منبع: دویچه وله

پایان/

۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰
کد خبر: 8413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =