معادن تحت مالکیت ایمیدرو در رکود است، ولی دولت می خواهد بخش خصوصی را خلع ید کند

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تهران معتقد است دولت برای توسعه صنایعی چون مس، باید تبعیض میان بخش دولتی و خصوصی را کنار بگذارد.

به گزارش تحریریه، در ادامه پیگیری های «تحریریه» پیرامون وضعیت نامطلوب صنعت مس ایران و راهکارهای حل مشکلات این صنعت، در این نوبت، خبرنگار «تحریریه» به گفتگو با «سید بهادر احرامیان»، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، نشسته است:

سید بهادر احرامیان در این گفتگو بیان داشت: ما در زمینه صنایع و معادن کشور دچار مشکلاتی هستیم. در بخش معادن، یکی از مشکلات مهم ما، عدم وجود شرایط مطلوب برای ورود تمام و کمال بخش خصوصی حقیقی است. بدون شک با ورود بخش خصوصی دلسوز و کارآمد، ما شاهد توسعه صنعت مس کشور خواهیم بود. ما منابع بسیار خوبی در کشورمان داریم و حضور بخش خصوصی متخصص و توانا در صنعت و معدن کشور،  سبب ساز حرکت های مثبت است.

وی افزود، ما چیزی از سایر کشورهای جهان کم نداشته و نیازمند بهبود شرایط و برنامه ریزی هستیم. معتقدم که باید مدیران سیاسی و دولتی های غیرمتخصص از دخالت در زمینه های تخصصی چون صنعت مس پرهیز نمایند. چرا که دخالت های آنها جز ایجاد مشکلات گوناگون، تاکنون نتیجه دیگری نداشته است.

احرامیان ادامه داد، از سوی دیگر صنعت مس کشورمان ظرفیت های بالایی دارد که اسیر شرایط نامطلوب فضای کسب و کار داخلی و برخی دستورالعمل ها و قوانین غلط است. بدون شک جایگاه ایران در شاخص های شفافیت و سهولت کسب و کار ابدا مطلوب نیست. این مطلب را تاکنون آمارهای جهانی به خوبی نشان داده است. بنابراین ما نیازمند اصلاحاتی در راستای افزایش شفافیت و بهبود فضای کسب و کار کشور هستیم. در این صورت بخش خصوصی به اعتماد رسیده و سرمایه های خود را در خدمت توسعه صنایعی چون مس قرار خواهد داد.

وی تاکید کرد، اخیرا بحثی توسط دولت محترم درباره خلع ید بخش خصوصی از برخی معادن که مدتی فعال نبوده اند؛ مطرح شده است. بخش خصوصی با این تصمیم مشکلی ندارد اما توقع به حقی در میان فعالان و کارآفرینان بخش خصوصی کشورمان وجود دارد که دولت محترم، تبعیضی میان بخش دولتی و خصوصی در این زمینه قائل نشود. چرا که هم اکنون معادنی تحت مالکیت ایمیدرو و برخی دیگر از سازمان های دولتی وجود دارد که مدت رکود و عدم فعالیت آنها بسیار بیش از معادن بخش خصوصی است. بنابراین معتقدم که دولت محترم برای توسعه صنایعی چون مس، باید تبعیض های این چنینی میان بخش دولتی و خصوصی قائل نشده و قانون را درباره همگان به صورت یکسان اجرا نماید.

پایان/

۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۸
کد خبر: 8444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =