برنامه جو بایدن برای کاهش تحریم های ایران

دولت جو بایدن تیم خود را مامور بررسی راههای برای کاهش تحریم های علیه ایران با هدف احیای برجام کرده است.

به گزارش تحریریه، خبرگزاری اقتصادی بلومبرگ نوشت، منابع آگاه اعلام کرده اند که دولت جو بایدن به عنوان گامی در راستای احیای توافق هسته ای 2015 موسوم به برجام در حال ارزیابی راهی برای کاهش مشکلات مالی ایران بدون برداشتن تحریم های اساسی اقتصادی از جمله تحریم های فروش نفت است.

از گزینه هایی که مقامات آمریکایی در مورد آن بحث می کنند مواردی مانند حمایت از وام صندوق بین المللی پول به ایران برای مهار شیوع کرونا و کاهش تحریم هایی که از ورود کمک های کرونایی به ایران جلوگیری کرده اند، مطرح شده است. جو بایدن می تواند یک دستور اجرایی را امضا کند که تصمیم ترامپ برای ترک توافق برجام را معکوس کند اما در حال حاضر صدور معافیت از تحریم های فروش نفت ایران در بازارهای بین المللی مورد بررسی جدی نیست.

الی گرانمایه، یکی از اعضای ارشد شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا گفت: طی ماه های اخیر، در اروپا و اردوگاه دموکرات ها (در آمریکا) درباره بسیاری از اقدامات فوری که ایالات متحده می تواند واقع بینانه انجام دهد، بسیار فکر شده است.

وی ایده های مورد بررسی را اقداماتی توصیف کرد که بنا به اصطلاح وی "هنوز هم می تواند به ایران آرامش محسوسی بدهد".

پایان/

۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
کد خبر: 8564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • دکتر سید IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
      0 2
      سگ دمکرات برادر شغال جمهوری خواه
    • سعید IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
      4 1
      باید تمام تحریم ها لغو شوند تا برجام احیا شود بدون لغو تحریم ها احیای برجام غیر ممکن است اگر اقتصاد ایران رشد کند ولی تحریم ها لغو نشوند هیچ فایده ای برای ایران ندارد تمام تحریم ها باید لغو شوند هرچی تحریم است .
    • ناشناس IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
      0 0
      اون وقت این یعنی چی؟!!! اولا یانک جهانی باید موضوع رو فورا بررسی می کرد بدون در نظر گرفتن دخالت آمریکا و این شامل تحریها نمیشده بعدشم این یک وام است یعنی بدهی که باید برگردانیم و از حقوق ایران برای عضوی از بانک جهانی بودن مطرح است و دولت آمریکا حق دخالت در آنرا از اول نداشته حالا آمدن میگن بررسی می شود (معلوم نیست بدن) بیخود می کنن و اونی هم که گول این حرکت رو می خوره باید فاتحه اش رو خواند تا تمامی تحریمها برداشته نشه و(گزاره منطقی AND) در ایران احساس نشه آمریکا نمی تواند و نباید دوباره وارد برجام شود حالا میخوان با گول زدن برجام رو دور بزنن تا تعهد نداشته باشند .