با طرح کاندیدای نظامی می‌خواهند درگیری گفتمانی ایجاد کنند

فعال سیاسی اصولگرا معتقد است بحث نظامی‌ها اصلا موضوع جدیدی نیست، ما همواره در مجلس نمایندگانی داشتیم که سابقه نظامی داشتند، هم اکنون نیز هستند.

به گزارش تحریریه، امیررضا واعظ آشتیانی در گفت‌وگویی درباره مطرح شدن چندباره بحث کاندیداتوری نظامیان در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: اعتقاد من این است که اتاق فکر جناح رقیب تلاش می‌کند که به صورت هفتگی پیرامون موضوعات مختلف را در حوزه انتخابات تولید محتوا کند و بحث های گوناگونی را مطرح کند. بحث‌هایی که بنیانی ندارند و فقط به‌منظور درگیر کردن گروه‌های سیاسی ایجاد می‌شوند؛ مانند این سوال که «چرا نظامی‌ها کاندیدا می‌شوند؟» و یا «چرا اصولگراها تمایل به نظامی‌ها دارند».

وی افزود: در حالیکه خودشان به خوبی می‌دانند که بحث نظامی‌ها اصلا موضوع جدیدی نیست، ما همواره در مجلس نمایندگانی داشتیم که سابقه نظامی داشتند، هم اکنون نیز هستند. در انتخابات ریاست جمهوری هم افراد نظامی مختلفی کاندیدا شدند اما چیزی که اهمیت دارد رای مردم است. اینکه به یکباره بحث می‌شود چرا نظامیان کاندیدا می‌شوند، اگر کسی اطلاع نداشته باشند فکر می‌کند این برای اولین بار بوده یا مثلا قرار است نظامیان مانند کشورهای آمریکای جنوبی دولت نظامی تشکیل دهند.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه «با طرح کاندیدای نظامی می‌خواهند درگیری گفتمانی ایجاد کنند»، اظهار داشت: شما در هیچ جای قانون نمی‌بینید که نظامی‌ها را از کاندیداتوری ممنوع کرده باشد. حضرت امام(ره) فرمودند نظامیان وارد بازی‌های گروهی، سیاسی و جناحی نشوند؛ اما اگر یک کاندیدایی آمد که نظامی یا بازنشسته نظامی و علاقمند است مانعی ندارد که حضور پیدا کند و این مردم هستند که تشخیص می‌دهند به او رای بدهند یا ندهند. به عنوان مثال مردم در انتخابات ریاست جمهوری به آقای قالیباف رای نداند، اما در انتخابات مجلس به او رای دادند، این مردم هستند که تشخیص می‌دهند.

واعظ آشتیانی با تاکید بر لزوم رعایت اخلاق انتخاباتی، ابراز داشت: ما باید اخلاق انتخاباتی را رعایت کنیم تا در میان مردم این امید ایجاد شود که جناح‌ها علیرغم رقابت سیاسی می‌توانند باهم به درستی همکاری کنند و از نیروهای شایسته کشور به‌درستی و در جای مناسب استفاده می‌کنند و قرار نیست در هر انتخاباتی نیروها به صورت اتوبوسی تغییر کنند.

وی ادامه داد: تا کی باید شاهد این باشیم که افراد صاحب فکر، توانمند در حوزه اجرا و متعهد به خدمت به کشور تنها به‌دلیل گرایش سیاسی از عرصه مسئولیت کنار گذاشه شوند و افراد با توانمندی پایین‌تر جای آن‌ها را بگیرند. البته این مساله تنها متخص به این دولت نیست و در دولت‌های قبل هم رخ داده است، اما درمجموع برخورد سیاسی با کادر اجرایی توانمند کشور صحیح نیست.

عضو حزب موتلفه اسلامی در پایان تصریح کرد: ما باید از طریق بکارگیری نیروهای توانمند و متعهد به خدمت به ایران اسلامی احترام بگذاریم. مردم در انتخابات آینده به دنبال کارآمدی هستند به این دلیل که این احساس در مردم وجود دارد که بخشی از مشکلات امروز کشور حاصل ناکارآمدی است؛ لذا نیروهای سیاسی باید شاخصه‌های را درنظر بگیرند و افرادی را معرفی کنند که توانمندترین نیروهای آن‌ها باشند و مردم را به حضور در انتخابات تشویق کنند و امیدواریم که مردم روی آرامش ببینند.

منبع: ایلنا

پایان/

۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۹
کد خبر: 8573

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =