برنامه دولت برای بازسازی صنعت خوراک دام کشور

دولت قصد دارد با هدف ایجاد خودکفایی و امنیت غذایی، صنعت خورام دام کشور را بازسازی کند.

به گزارش تحریریه، حسن روحانی رئیس جمهور امروز در مراسم تجلیل از بهره‌برداران نمونه بخش کشاورزی،‌ گفت: تا پایان دولت دوازدهم بر اساس پیش‌بینی‌های وزارت جهاد کشاورزی سطح گلخانه‌های کشور 3 برابر افزایش می‌یابد و از 8 هزار هکتار آغاز دولت به 25 هزار هکتار می‌رسد. محصولات گلخانه‌ای علاوه بر اینکه در بهره‌وری و استفاده از منابع آب و خاک و نقش دارند این امکان را فراهم می کند تا در تمام فصول سال بتوانیم برداشت محصول داشته باشیم. امروز حدود هزار هکتار (952 هکتار)‌ گلخانه در 372 طرح در کشورمان افتتاح می‌شود که بسیار حائز اهمیت است.

روحانی در سی و پنجمین دوره معرفی و تقدیر از بهره‌برداران نمونه کشاورزی،‌ با اشاره به وابستگی کشورمان به واردات نهاده‌های دامی گفت: وابستگی ایران به نهاده‌ها بسیار زیاد است که امیدواریم با تلاش وزارت جهاد کشاورزی در سال‌های آینده به خودکفایی در این محصولات برسیم. از اوایل شروع کرونا در بسیاری از کشورهای اروپایی و کشورهایی که به واردات از این کشورها وابستگی داشتند مشکلاتی برای تامین امنیت غذایی آنها ایجاد شد اما در کشور ما به همت تلاش صورت گرفته مشکلی نداشتیم این در حالیست که قفسه فروشگاه‌های بسیاری از این کشورها خالی شده بود.

کمک نظام بانکی در قالب اعطای وام و پرداخت 60 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای بازسازی صنعت خورام دام کشور برای رسیدن به این اهداف پیش بینی شده است که افزایش سودآوری شرکت های فعال در حوزه خوراک دام نشان می دهد که دولت از سال گذشته عملا در این مسیر گام برداشته است.

پایان/

۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶
کد خبر: 8580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =