تویوتا مچ تسلا را می خواباند

خوروسازی تویوتا اعلام کرد قصد دارد یک کراس اوور الکتریکی را تا چند ماه دیگر در ایالات‌متحده و سپس در دیگر مناطق جهان به خریداران عرضه کند.

به گزارش تحریریه، پس از سال‌ها تبلیغ درباره استفاده از  فناوری سوختی هیدروژنی در باتری خودروهای الکتریکی (BEV) و دهه‌ها پیشرو بودن در فروش وسایل نقلیه هیبریدی، تعهد تویوتا به اولین وسایل نقلیه الکتریکی که به طور گسترده در دسترس قرار گرفته، نشان‌دهنده تغییر در این مسیر است. این شرکت خودروسازی با وجود تبلیغاتی که درباره خودروهای کاملا برقی ارائه داد اما فروش بالایی در این زمینه نداشت. گفته شده که وسایل نقلیه پلاگین هیبریدی (PHEV) مانند ۲۰۲۱ Toyota RAV-۴ Prime قیمت کمتری نسبت به خودروهای برقی دارند و به همان میزان گازهای گلخانه‌ای ساطع می‌کنند.

تویوتا در بیانیه خود که شامل برنامه‌هایی برای تولید خودروهای پلاگین هیبریدی جدید در سری Prime تویوتا است، گفت: «نکته کلیدی این است که یک خودروی برقی و خودروی پلاگین هیبریدی می‌توانند مزایای مشابه زیست محیطی را برای مصرف کنندگان فراهم کنند.»

بخش عمده‌ای از این نتیجه‌گیری براساس منبع برق خودروهای پلاگین است. با این حال، طبق تخمین‌های «گرین کار ریپورت» متخصصان بر این باورند که هر یک دستگاه خودروهای برقی نسبت به خودروی بنزینی میزان ۵۰میلی‌لیتر کمتر گاز گلخانه‌ای وارد جو می‌کند. علاوه بر این، شبکه برق ایالات‌متحده تا حد زیادی از انرژی تجدیدپذیر انرژی پاک استفاده می‌کند و درصد کمی از آن از طریق سوخت فسیلی تامین می‌شود. بنابراین میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای با خودروهای پلاگین هیبریدی تا حد زیادی به به میزان مصرف گاز و برق بستگی دارد.

خودروهای پلاگین هیبریدی فعلی تویوتا شامل ۲۰۲۱ Prius Prime و همچنین مدل ۲۰۲۱ RAV4 Prime با ۴۲ مایل برد الکتریکی است. تویوتا همچنین وسیله نقلیه برقی با سلول سوختی هیدروژنی Mirai  را به فروش می‌رساند اما فروش این خودرو فقط به مناطق خاصی از کالیفرنیا که نزدیک ایستگاه‌های سوخت رسانی هیدروژن قرار دارند، محدود است. با وسیع‌تر شدن ایستگاه‌های برق رسانی به خودروهای برقی، تویوتا راحت‌تر می‌تواند به اهداف خود در این مسیر برسد.

شرکت تویوتا می‌گوید که بیش از ۴۰ درصد از سهم بازار خودروهای با سوخت جایگزین و ۶۴ درصد از سهم فروش ماشین‌های هیبریدی و پلاگین هیبریدی را در اختیار دارد. با این حال رونق بازار خودروهای برقی را نزدیک صفر اعلام می‌کند. به همین دلیل است که در حال توسعه یک پلت فرم اختصاصی برای تولید خودروهای برقی است.

شاسی بلند جدید برقی به احتمال زیاد نمونه‌ای خواهد بود که در اروپا در ماه دسامبر به عنوان بخشی از سرمایه گذاری مشترک با شرکت «سوبارو» که اولین خودروی برقی خود را نیز به فروش می رساند، مورد استقبال قرار بگیرد. پیش از این نیز خودروسازان این ۲ شرکت در زمینه اتومبیل‌های اسپرت ارزان قیمت تویوتا86 و سوبارو BRZ  همکاری می‌کردند.

باید دید ماشینی که در آینده ارائه می‌شود متفاوت است یا فقط یک نمونه از مدل‌های قبلی است. مدل جدید پلاگین هیبریدی پرایم به احتمال زیاد یک کراس اوور اس یو وی خواهد بود  اما مطمئنا یک «لندکروزر» نیست. 

پایان/

۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۲
کد خبر: 8649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =