ناکامی رسانه های اصولگرا باعث ورود مستقیم حسن روحانی و همتی شد

پس از ناکامی برخی رسانه های اصولگرا در تحمیق مجلس برای پذیرش ادامه پرداخت دلار 4200 تومانی، روحانی و همتی تعارف را کنار گذاشته و شخصا وارد میدان شدند.

به گزارش تحریریه، ابرفساد صدها هزار میلیارد تومانی 3 سال اخیر به نام مردم و با توجیه زیبای پرداخت یارانه به کالاهای اساسی که پول سرسام آوری را نصیب گیرندگان کرده باعث پیچیدگی عجیبی در فضای سیاسی و اقتصادی کشور شده است.

تیم دولت در یک حرکت موفق توانست خود را از صف اول کنار کشیده و برخی رسانه های اصولگرا را در مقابل کارشناسان اقتصادی و مجلس قرار دهد و با برساختن لولو خورخوره افزایش قیمت ها در صورت حذف پرداخت ارز ترجیحی(گویی قیمت ها در 3 سال اخیر در سکون بوده و افزایش نیافته است) آنها را به خط اول نبرد منتقل و به سرباز بی جیره و مواجب خود تبدیل کند.

ایستادگی نمایندگان متخصص مجلس یازدهم و رسانه هایی مانند تحریریه و سایت مشرق باعث شد تا مقامات عالی دولت پرده ها را کنار زده و مستقیم به ماجرا ورود کنند. جالب اینکه رسانه های اصلاح طلب و کارگزاران در این مقطع در سکوت بوده و تنها به مدیریت رسانه های اصولگرا برای ایجاد تنش درونی مشغول بودند.

اصرار مجلس بر حذف دلار 4200 تومانی و دست خالی رسانه های اصولگرای طرفدار روحانی شده در استدلال در برابر مخالفان، باعث شد تا حسن روحانی شخصا وارد گود شده و به صراحت اعلام کند که پرداخت ارز ترجیحی سیاست قطعی دولت تا آخرین روزهای خدمت است و همتی رئیس بانک مرکزی هم از ادامه پرداخت دلار 4200 تومانی دفاع کرد.

مسلم این است که وجود رانت ارزی به نام دلار 4200 تومانی دلیل نوسانات شدید ارزی و قیمتی است، زیرا هرچقدر بازار پرنوسانتر باشد حاشیه سود کسانی که به این رانت ارزی دسترسی دارند هم بیشتر خواهد بود.

بررسی های رسانه ای تحریریه در یک گزارش مستند(اینجا) نشان داد که قیمت مرغ؛ که معادل کل اقتصاد کشور فرض شده و با گردش مالی 33 هزار میلیارد تومان باعث نابودی 57 میلیارد دلار در 3 سال اخیر شده است؛ به طور مطلق با قیمت بازار آزاد تعیین می شود و پرداخت بیش از 1200 هزار میلیارد تومان معادل ریالی آن دور ریخته شده است.

این رانت عظیم که در 3 سال اخیر در تاریکخانه ها توزیع شده مساله ای نیست که دولت آنرا رها کند و به همین دلیل وجود دلار 4200 تومانی به خط قرمز دولت حسن روحانی تبدیل شده و حاضر است برای حفظ پرداخت آن تمام ساختارهای رسمی و غیررسمی کشور را هزینه کند.

پایان/

۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
کد خبر: 8664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =