بهترین سرمایه گذاری برای خانوارها در سال 1400 چیست؟

بهترین سرمایه گذاری برای سال 1400 نوعی سرمایه گذاری است که به تغییرات نرخ ارز توجه داشته باشد.

به گزارش تحریریه، در سال 1400 بازارهای مختلف با میدان داری قیمت تعادلی نرخ ارز می توانند اهمیت خود برای سرمایه گذاری خانوارهای ایرانی را نشان دهند. زیرا قیمت دلار بر تغییرات قیمتی ریالی آنها اثر مستقیم و فوری دارد.

برخی معتقدند قیمت دلار در ماههای پیش رو به احیا یا عدم احیای برجام بستگی داشته و جهت بالا و یا پایین خود را مشخص خواهد کرد. اما برخی دیگر اعتقاد دارند قیمت کنونی دلار؛ قیمت تعادلی نیست و به اراده بانک مرکزی مشخص شده است، و قیمت تعادلی دلار در بازار با توجه به تغییرات حجم پول بین 17 تا 18 هزار تومان باید باشد.

مساله انتخابات هم برای دولت حسن روحانی مهم است و دولت اعتدال چه با توافق و چه بی توافق در ماههای پیش رو قیمت دلار را برای فرود آبرومندانه دولت کاهش خواهد داد. نتیجه اینکه دلار نمی تواند محل مناسبی برای سرمایه گذاری خانوارهای ایرانی باشد زیرا قیمت آن کاهشی است و دولت آینده هم در 6 ماهه نخست روی کار آمدن خود در نیمه دوم سال 1400 قیمت دلار را افزایش نمی دهد.

این مهم نشان می دهد که دو دارایی خودروی خارجی در درجه اول و خودروی داخلی در درجه دوم؛ و طلا فرصت های سرمایه گذاری خوبی تا پیش از کاهش قیمت دلار محسوب نمی شوند، اما پس از رسیدن قیمت دلار به 17 تا 18 هزار تومان که تا پیش از انتخابات اتفاق خواهد افتاد، وضعیت تغییر کرده و این فلزات به کف قیمتی می رسند و فرصت های جذابی برای سرمایه گذاری خواهند بود.

قیمت های جهانی طلا و نقره به شدت ارزان و رقابتی هستند و در صورتی که عامل متغیر دلار خنثی شود، آماده جهش قیمتی در سالهای پیش رو خواهند بود و در قیمتهای کنونی باقی نمی مانند.

در بعد سیاسی هم عدم بازگشت به برجام و امضای قرارداد 25 ساله با چین فرصت های اقتصادی به مراتب بهتری را نصیب اقتصاد ایران می کند.

پایان/

۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۰
کد خبر: 8674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • بازنشسته بدبخت تامین اجتماعی IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
      0 0
      مگه با این اوضاع اقتصادی سرمایه گذاری هم میشه کرد اگه اقاییون رومیگی اونو نمیدونیم ایون میتونند