چرا دلار نوسانی شد؟ / پیش بینی جدید قیمت ارز تا پایان اسفند

در هفته گذشته مجدد شاهد افزایش قیمت ارز بودیم، به نظر میرسد فضای سیاست خارجی و برجام بار دیگر به عامل تعیین کننده در قیمت ارز تبدیل شده است.

به گزارش تحریریه، آزاد نشدن پول‌های بلوکه شده ایران، کاهش امید برای رفع تحریم‌ها، تداوم اختلاف نظر دولت و مجلس بر سر بودجه و افزایش تقاضا ناشی از نزدیکی به شب عید و فرارسیدن دوره پساکرونا همه از عواملی بودند که باعث شد در یکی دو هفته گذشته قیمت ارز مجددا در مسیر صعودی قرار بگیرد و بار دیگر کانال 25 هزار تومانی را فتح کند. این موضوع در کنار بازه زمانی ابتدای اسفند ماه که موعد کاهش تعهدات هسته ای کشور بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی زمینه لازم را برای نوسان گیران ارز و طلا فراهم کرده است.

از سوی دیگر میزان فروش نفت و قیمت آن که این روزها گویی افسار پاره کرده و رویای نفت 100 دلاری بار دیگر زنده شده است،  دو عامل اثرگذاری برای قیمت دلار در آینده است.

لازم به ذکر است، آخرین بار رئیس کل بانک مرکزی از دو برابر شدن فروش نفت ایران طی پنج ماه اخیر سخن گفته بود.

شاید با تداوم رشد فروش نفت و رشد قیمت نفت بتوان به ثبات بیشتر در بازار ارز امیدوار بود، با این حال تحقق دلارهای ۱۵ هزار تومانی رئیس جمهور و ۲۰ هزار تومانی رئیس کل بانک مرکزی کمی سخت به نظر می‌رسد.

گفتنی است، با توجه به وضعیت تحولات سیاست خارجی و احتمال بازگشت طرفین به توافق هسته و یا کاهش تعهدات هسته ای کشور مطابق با قانون رفع تحریمها، پیش بینی قیمت دلار در یک ماه باقی مانده از آخرین ماه قرن بسیار دشوار شده است. اما به هر ترتیب در هفته اول اسفند ماه چشم انداز قیمت ارز در ماه جاری روشن خواهد شد.

پایان/

۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۷
کد خبر: 8685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
      0 0
      با عرض سلام فکر کنم هر سر بالایی یه سراشیبیم داشته باشه