چرا خریداران بیت کوین زیان مضاعف می کنند؟

خریداران ایرانی بیت کوین به دو دلیل مرتکب زیان مضاعف می شوند و لازم است از ورود به بازاری که از سازوکار آن اطلاع کافی ندارند پرهیز کنند.

به گزارش تحریریه، تب خرید رمزارزها با محوریت بیت کوین پس از سقوط بورس ایران و افزایش شدید قیمت بیت کوین فضای سفته بازی کشور را فرا گرفت و بسیاری از مردم به سمت خرید رمزارزها حرکت کردند.

گره خوردن قیمت بیت کوین با اظهارات افرادی مانند ایلان ماسک که به شیادی معروف هستند، یلن وزیر خزانه داری آمریکا و ورود چهره های مرموزی مانند بیل گیتس بر پیچیدگی ماجرا افزوده است.

ایلان ماسک یک روز گفت شرکت تسلا 1.5 میلیارد دلار بیت کوین خریداری کرده است. روز دیگر گفت خرید بیت کوین از حفظ دلار بهتر است. روزی دیگر گفت بیت کوین این اندازه ارزش ندارد و در روزی دیگر اعلام کرد که خریداران خودرو تسلا می توانند به جای دلار با بیت کوین پرداخت کنند.

یلن وزیر خزانه داری آمریکا هم درباره خرید رمزارزها هشدار داد تا عملا دلایل مختلفی در یک راستا بر قیمت بیت کوین اثر منفی خود را بر جای بگذارند.

با این حال بحث این گزارش این نیست که قیمت و آینده رمزارزها چیست، بلکه به خطرات مضاعف ورود به این بازار برای خریداران ایرانی تاکید دارد.

ایرانیانی که اقدام به خرید دلار برای ورود به بازار رمزارز کرده و سپس با فروش این رمزارزها می خوانند دلار خود را به ریال تبدیل کنند، در صورت افزایش قیمت رمزارزها کمتر سود کرده و در صورت کاهش قیمت رمزارزها بیشتر زیان می کنند.

دلیل این باخث مضاعف به این مهم باز می گردد که قیمت دلار در بازار داخل کاهشی است و به عنوان مثال یک خریدار بیت کوین اگر در دو ماه آینده 20 درصد سود کند، به دلیل کاهش بیش از 20 درصدی قیمت دلار، عملا زیان خواهد کرد.

به همین دلیل افرادی که قصد ورود به این بازار را دارند باید دانش بالایی در فهم پیچیدگی ها بازار رمزارزها داشته باشند و تحت تاثیر جو عمومی و خرید گله ای، وارد این بازار نشوند.

پایان/

پایان/

۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۰
کد خبر: 8742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
      4 0
      مسئولین ایران دقت کنید هنوز آژانس از ایران خارج نشده اقدام به ارائه گزارش عدم رعایت برجام و ۱۴ برابر ظرفیت را رسانه ای کرده که این در تاریخ ثبت می شود و حافظه مردم ضعیف است و تصور می شود ایران یک عضو زیاده خواه و غیر متعهد و متجاوز است و دارند اعتبار ایران را زیر سوال می برند و سابقه منفی ثبت می کنند تا اجماع جهانی بر علیه ایران تقویت شود چرا موضع گیری و تذکر داده نمی شود؟!
    • غفاری IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
      4 0
      با سلام.در حال حاضر بر عکس بورس ایران دارن سود مضاعف میکنن.