سرمایه گذاری بهتر از طلا برای زنان خانه دار چیست؟

زنان ایرانی می توانند با انتخاب این جایگزین برای طلا، سود مناسبی را برای اقتصاد خانوار ایجاد کنند.

به گزارش تحریریه، اقتصاد خانوار در ایران با محوریت سرمایه گذاری زنان ایرانی در حوزه طلا اهمیت زیادی دارد و می تواند باعث حفظ و تعمیق سود خانواده در بلندمدت شود.

وضعیت بازارهای مختلف نشان می دهد که قیمت طلا به شدت غیرمطقی بوده و آماده جهش است، اما از طلا بهتر هم می توان فلز قیمتی برای سرمایه گذاری پیدا کرد.

بررسی میز بازار تحریریه نشان می دهد، سرمایه گذاری سودآورتری نسبت به طلا نیز وجود دارد که در سال ۲۰۲۱ جهش قیمتی خواهد داشت. این فلز قیمتی نقره است که بسیار جذاب تر از هر سرمایه گذاری دیگری خواهد بود.

آخرین باری که نقره یک رشد بالایی داشت در سال های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ یعنی همزمان با ورود باراک اوبامای دموکرات به کاخ سفید بود. در آن زمان قیمت هر انس نقره در مدت کوتاهی از ۱۰ دلار به بیشتر از  ۶۰ دلار رسید.

اگرچه هنوز در ذهن بسیاری از تحلیلگران، بازار طلا می تواند در بلندمدت سرمایه گذاری مطمئنی باشد اما طلا اکنون اندکی کمتر از قیمت های بالایی است که همیشه در آن سطح بود؛ پس این سهم چندان برای سودآفرینی مناسب نیست. اگر بخواهید یک ذخیره ارزشمند داشته باشید بیت کوین نیز دارای ریسک بالا بوده و همچون طلا جذاب به نظر نمی رسد. نقره اکنون حدود ۲۴ دلار در هر انس معامله می شود. این میزان کمتر از نیمی از آخرین اوج قیمتی آن در سال ۲۰۱۰ است. البته نقره در همین شرایط نزدیک به ۱۰۰ دلار کمتر از بالاترین قیمت آن در یک قرن اخیر قرار دارد.

واضح است که طلا و بیت کوین احتیاج به حجم زیادی از سرمایه گذاری دارند، اما این نقره است که سرمایه گذاری اندکی می خواهد. پس می توانید در قیمت ارزان بخرید و در اوج قیمت بفروشید.

خرید شمش نقره گزینه بسیار مناسبی برای زنان ایرانی خواهد بود که سود مناسبی را در میان مدت عاید اقتصاد خانوار می کند.

پایان/

۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۴
کد خبر: 8866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =