کمک حوثی های یمن به اقتصاد ایران

حمله حوثی های یمن به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان سعودی در ساحل خلیج فارس باعث افزایش قیمت نفت و توان چانه زنی بیشتر ایران شد.

به گزارش تحریریه، حمله حیرت آور حوثی های یمن به تاسیسات نفتی شرکت آرامکو عربستان سعودی باعث رسیدن قیمت نفت پس از 18 ماه به بالاتر از 70 دلار در هر بشکه شد و بازارها را غافلگیر کرد.

افزایش قابل توجه قیمت های جهانی نفت خام توان چانه زنی ایران را برای فروش این ماده حیاتی به خریدارانی که تحت فشار رکود اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا  هستند افزایش می دهد.

برآورد می شود که هر 10 دلار افزایش قیمت نفت باعث کاهش نیم درصدی رشد اقتصادی جهانی شود و طبیعتا کشورهای خریدار تلاش می کنند هیچ فرصتی را برای خرید نفت به قیمت های پایینتر از دست ندهند.

ایران در صورت تخفیف 10 دلاری در هر بشکه نفت خام به خریداران جسوری که با واسطه از ایران نفت خریداری می کنند، می تواند آنها را به وضعیت 2 ماه پیش در خرید نفت 60 دلاری برگردانده و باعث ترغیب جدی آنها به خرید نفت خام از ایران تحت تحریم های یکجانبه آمریکا شوند.

فروش نفت خام ایران در ماههای اخیر به بیش از 1 میلیون بشکه در روز رسیده است که انتظار می رود 500 هزار بشکه فروش بیشتر هم برای سال 1400 در دسترس باشد.

پایان/

۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
کد خبر: 8890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 15 =