جنگ زنان در کاخ باکینگهام، مگان مارکل یا ملکه انگلیس، کدام مقصرند؟

رسانه های جهان به ویژه در انگلستان تاکید دارند اعترافات تلخ «مگان مارکل» عروس خانواده سلطنتی که نزدیکان ملکه را به تبعیض نژادی و دروغگویی متهم می کند، یک بحران بزرگ برای خانواده سلطنتی است.

به گزارش تحریریه، «مگان مارکل» همسر شاهزاده «هری» نوه ملکه بریتانیا، خانواده سلطنتی این کشور را به دروغگویی و نژاد پرستی متهم کرد و  با تمسخر از خانواده سلطنتی به عنوان «شرکت» نام برد.

در بخشی از مصاحبه مگان به «اپرا وینفری» مجری مشهور آمریکایی درباره احساس خود نسبت به خانواده سلطنتی می‌گوید: اعضای خاندان سلطنتی و کاخ باکینگهام نمی‌توانند از او و شاهزاده هری انتظار سکوت داشته باشند در حالیکه همچنان به دروغگویی‌ها علیه این دو ادامه می‌دهند... و اگر این کار با ریسک از دست دادن همه چیز همراه باشد، چیزهای زیادی وجود دارد که قبلا از دست رفته‌است.

روزنامه بریتانیایی «دیلی میل» در این رابطه می‌نویسد: معلوم نیست مگان درباره چه دروغی صحبت می‌کند زیرا مصاحبه وی قبل از متهم شدن وی به اخراج ۲ تن از کارکنان یا دستیاران ویژه خود از کاخ باکینگهام ضبط شده‌است. مگان مارکل به بدرفتاری علیه کارکنان کاخ متهم است. روزنامه تایمز هم در این زمینه یک گزارش مفصل تهیه کرده است.

چهارشنبه شب سخنگوی کاخ باکینگهام اظهار داشت که بخش منابع انسانی بدرفتاری و آزار کارکنان در محل کار را تحمل نمی‌کند و نخواهد کرد و این موضوع بررسی خواهد شد. سخنگوی کاخ اظهار داشت: ما به دقت ادعاهای مطرح شده توسط کارکنان سلطنتی در رابطه با زورگویی مگان «دوشس ساسکس» را بررسی خواهیم کرد. به این منظور از اعضای مشغول به کار در آن زمان از جمله افرادی که کاخ را ترک کرده‌اند، دعوت خواهد شد تا در این بررسی ها شرکت کنند.  

پس از آنکه هری و همسرش که دوک و دوشس ساسکس نیز نامیده می‌شوند، گفتند که گزارش‌های بدرفتاری مارکل به معنای «لشکر کشی» علیه وی است. یکی از این کارکنان به نشریه «دیلی میرور» گفت: «این ریاکارانه، مضحک و کاملا نادرست است که به شخصی در کاخ پیشنهاد شود اطلاعات دروغ پخش کند و در مورد این موضوعات توضیح دهد. در حال حاضر اتفاقات بسیار مهمتری نسبت به سیرکی که در حال حاضر رسانه‌ها را با خود مشغول کرده وجود دارد.

بعضی از کارکنان سابق دوک و دوشس ساسکس خود را «باشگاه بازماندگان ساسکس» خواندند. «هوگو ویکرز» زندگینامه نویس سلطنتی در صحبت با «گود مورنینگ بریتانیا» اظهار داشت: ملکه نسبت به آن‌ها بسیار بخشنده بود و هنگامی که هری در ژانویه گذشته اعلام کرد قصد ترک کاخ را دارند، ملکه در را به روی آنها کاملا باز گذاشت و گفت: «بگذارید یک سال وقت بگذاریم تا به آن فکر کنیم، ببینید چطور همه چیز پیش می رود.» او همچنین به سخنان شاهزاده فیلیپ در برنامه «زوم» درباره هری اشاره کرد و گفت: آنها محروم نشده‌اند، این مسخره است. منظور من این است که آنها ممکن است به این چیزها فکر کنند اما می‌ترسم که این ساخته خود آنها باشد.

ویکز  اضافه کرد: خانواده سلطنتی در طول شیوع بیماری کووید ۱۹ همه تلاش خود را کرده‌اند تا روحیه ما را حفظ کنند. ما برنامه‌های رادیویی بسیار خوبی از ملکه داشته‌ایم، ویلیام و کیت در همه مواقع بر روی این موضوع متمرکز شده بودند. ملکه در واقع به هری و مگان رفاه کامل داد و کار خانواده سلطنتی حمایت از ملکه است و در زمانیکه ملکه به آنها نیازی ندارد، می‌توانند کارهای خود را دنبال کنند. بنابراین خانواده سلطنتی در حال خدمت به ما هستند در حالی که هری و مگان به خودشان فکر می‌کنند و درست در زمانی که همه در زمستان در حال نابودی هستند آنها در کالیفرنیا زیر نور خورشید نشسته و از منظره لذت می‌برند.

پایان/

۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۳
کد خبر: 8916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =