با وجود توانمندی‌های گسترده طب سنتی در درمان بیماریهای مختلف از جمله کرونا و با وجود تاکید اسناد بالادستی نظام سلامت بر "لزوم به‌کارگیری طب سنتی در سیستم بیمارستانی کشور" همچنان شاهد سنگ‌اندازی و مخالفت با طب سنتی هستیم!

به گزارش تحریریه؛ بیش از یک سال از  شیوع کرونا در کشورمان می‌گذرد اما هنوز در بخش رسمی نظام سلامت کشورمان از ظرفیت‌های گسترده طب سنتی در حوزه پیشگیری و درمان همه‌گیری کرونا، هیچ استفاده‌ای نشده است.

با توجه به اقبال زیاد توده مردم به روش‌های ساده و مؤثر درمانی طب سنتی، مراجعات خودجوش مردمی به اساتید طب سنتی(خارج از نظام رسمی درمانی کشورمان) برای درمان کرونا بسیار زیاد بوده است و جالب اینکه تقریباً تمام بیمارانی که روش‌های درمانی طب سنتی را برای درمان خود انتخاب کرده‌اند، ظرف مدت کوتاهی درمان شده‌اند و آمار مرگ‌ومیر میان این دسته از بیماران نزدیک به صفر بوده است.

این در حالیست که چینی‌ها  به‌گفته خود در مقابله با کرونا، 92 درصد از طب سنتی و بومی چینی خود بهره گرفته‌اند! و این حقیقتی است که برخی از مقامات وزارت بهداشت ایران نیز به آن اذعان داشته‌اند اما سؤال اینجاست که چرا در کشورمان، طب سنتی نه‌تنها در نظام سلامت و سیستم بیمارستانی، جایگاهی ندارد بلکه در بسیاری از موارد مورد حمله، تحقیر و سرکوب از سوی برخی مسئولان نظام سلامت کشورمان نیز قرار می‌گیرد!!

در چین با حدود 1.5 میلیارد جمعیت، طب سنتی چینی از اهمیت و جایگاهی ویژه برخوردار است و مقامات چینی در دولت، برای طب سنتی چینی بیش از طب نوین ارزش قائل هستند؛ همین امر است که باعث شده است اقبال عمومی مردم چین به طب سنتی افزایش پیدا کند و حالا نیز نتیجه‌ آن صعود اقتصادی این کشور در یک سال درگیری جهان با کرونا مشخص شده است و چین توانسته با کمک طب سنتی خود، میزان مرگ و میر کرونا را به "صفر" برساند!

اما در کشورمان با وجود توانمندی‌های گسترده طب سنتی در درمان بیماریهای مختلف از جمله کرونا و با وجود تاکید اسناد بالادستی نظام سلامت بر "لزوم به‌کارگیری طب سنتی در سیستم بیمارستانی کشور" همچنان شاهد سنگ‌اندازی و مخالفت برخی مسئولان و بخش‌های دولتی و حتی حاکمیتی با طب سنتی بر خلاف تاکیدات صدباره مقام معظم رهبری هستیم!

نمونه اخیر چنین اقداماتی،‌ تسخر سازمان‌یافته "طب سنتی" در برنامه خندوانه رسانه ملی بوده است!

مهمان برنامه جمعه شب خندوانه (22 اسفند) خانم "مینو محرز" بود! در این مطلب کاری با سبقه و ارتباطات این فرد نداریم اما نکته‌ قابل تامل اینکه وی برای تخریبِ تجویز و درمان‌های طب سنتی، در برنامه خندوانه رسانه ملی، دست‌ به دامان یک خاطره عجیب شد:
فرمودند: بیماری داشتم برای درمان کرونا وایتکس رقیق + آب لیمو + دود عنبرنسارا مصرف کرده بود و دچار آسیب های مری و ... شده بود!

درخواست و سؤال اول این است که لطفاً نام و نشانی این بیمار را ترجیحا در جلسه خصوصی معرفی کنید تا شبهه افسانه‌سرایی‌های شما پایان یابد و به یقین برسیم!

مسئله دوم این است که بعد از افاضات پرافاده و تهی از استدلال خانم محرز، شخصیت جناب‌خان در مذمت و تمسخر مصرف عنبر نسارا و سبک درمانی طب سنتی، دقایقی از رسانه ملی را صرف می‌کند!

در پایان نیز کمدین استندآپ، ابتدای خزعبلاتش را با تمسخر مصرف عنبرنسارا آغاز میکند!

حالا یک سؤالی جدی: مگر می‌شود موضوع همه این اجراها به‌صورت اتفاقی یکسان باشد؟! یا اینکه باید بگوییم از قبل به‌صورت کاملا برنامه‌ریزی شده، موضوع این قسمت از خندوانه، تمسخر طب سنتی تعیین شده! همان طب سنتی که در اصل موفق‌ترین بازده و عملکرد را در طول یک سال گذشته در درمان بیماران کرونایی داشته است.

چنین اقدامات و برنامه‌هایی در حالیست که پس از شیوع کرونا در کشورمان افرادی که آشنایی مختصری با حوزه طب سنتی داشته‌اند با مراجعه به اساتید مربوطه طب سنتی در خارج از نظام سلامت رسمی کشور، نتایجی بسیار شگرف در درمان بیماران کرونایی با مرگ‌ومیر نزدیک به صفر، عایدشان شده است!

از زمان شیوع گسترده کرونا در کشورمان، چرایی عدم به‌کارگیری مؤثر متخصصین طب ایرانی و روش‌های درمانی آن در سطح بیمارستان‌های کشور با وجود مرگ‌ومیر بالای بیماران مبتلا به کووید19، سؤال اصلی کارشناسان و توده مردم از مسئولان ارشد نظام سلامت کشورمان بوده است.

تجربه بسیار موفق چین در درمان بیماران کرونایی و کاهش چشمگیر مرگ‌ومیر کووید19 در آن کشور با استفاده از طب سنتی چین، خود گواه بزرگی بر این حقیقت تلخ است که "پشت‌پا زدن مسئولان ارشد نظام سلامت کشورمان به طب سنتی ایرانی و عدم استفاده از توانمندی‌های آزموده‌شده طب سنتی در درمان بیماران کرونایی تا به امروز جان هزاران نفر از مردم کشورمان را به‌تاراج برده و توده مردم، با از دست دادن جان عزیزان خود، بهای این لجاجت و مخالفت مسئولان امر با طب سنتی را پس داده‌اند!"

انتهای پیام/

۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۶
کد خبر: 8942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =