تحقق تعجب برانگیز پیش‌بینی"مرد همکاره دولت" در خصوص افزایش حقوق 1400

پیش بینی چندی قبل رئیس دفتر روحانی در مورد میزان افزایش حقوق کارگران در سال آتی تعجب برانگیز شده است.

به گزارش تحریریه، بر اساس مصوبه شورای عالی کار در شب گذشته، کارگران می‌توانند از فروردین ماه سال آینده منتظر اعمال این افزایش حقوق‌ها باشند تا در اولین حقوق سال ۱۴۰۰ مبالغ جدید را دریافت کنند.

شب گذشته شورای عالی کار میزان افزایش حقوق کارگران در سال آینده را ۳۹ درصد اعلام کرد، طبق این رقم پایه حقوق کارگران از ۱٫۹ میلیون تومان به دو میلیون و ۶۵۵ هزار تومان افزایش یافت. افزایش حقوق 39 درصدی در حالیست که تقاضای نمایندگان کارگری بیشتر از این میزان بود.

پایه حقوق در سال گذشته یک میلیون و ۹۱۰ هزار تومان بود که با افزایش ۳۹ درصدی به دو میلیون و ۶۵۵ هزار تومان رسید. یعنی یک کارگر مجرد در کمترین حالت باید از سال آینده دو میلیون و ۶۵۵ هزار تومان را دریافت کند.

همچنین بن کارگری ۶۰۰ هزار تومان، بن مسکن ۴۵۰ هزار تومان، پایه سنوات ۱۴۰ هزار تومان و حق اولاد ۳۴۵ هزار تومان تعیین شد، در مجموع حداقل حقوق برای یک خانواده سه نفره چهار میلیون و ۱۹۰ هزار تومان برآورد می‌شود. همچنین به سایر سطوح درآمدی نیز ۲۶ درصد اضافه شد.

همانطور که در ابتدا اشاره شد امسال بر خلاف سال گذشته تکلیف افزایش حقوق کارگران در اسفند ماه مشخص شد تا کار بار دیگر به فروردین ماه و پرداخت حقوق و افزایشهای معوقه کشیده نشود.

در واقع یکی از نکات جالب توجه جلسات شورای عالی کار تعیین تکلیف سریع بحث افزایش حقوق 1400 بود که بسیار غافلگیرانه در چند روز مانده به پایان سال به تصویب رسید.

در این بین تحقق پیش بینی چندی قبل واعظی رئیس دفتر روحانی  در خصوص میزان افزایش حقوق کارگران در سال آتی تعجب برانگیز شده است. چراکه  از یک طرف افزایش 39 درصدی حداقل حقوق کارگران در قیاس با افزایش 25 درصدی حقوق کارمندان دولت فاصله قابل توجهی داشت و از سوی دیگر بحث تصویب بسیار سریع این موضوع نیز نشان از عزم دولت برای افزایش حقوق قابل توجه دریافتی کارگران در سال پایانی دولت دوازدهم داشت.

گفتنی است، اخیرا اظهاراتی از سوی رئیس دفتر روحانی در خصوص مدیریت نرخ ارز نیز مطرح شد که بعدا این موضوع تکذیب شد.

پایان/

۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۲
کد خبر: 8966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =