بایدن کودکان را زندانی می کند

به نوشته رسانه های آمریکایی، در دوره رئیس جمهوری کنونی تعداد کودکان مهاجر غیرقانونی زندانی در قفس چند برابر دوره قبل شده و کاخ سفید اجرای سیاست های ترامپ را با شدت بیشتری دنبال می کند.

به گزارش تحریریه، شبکه خبری «سی بی اس» آمریکا گزارش داد سیاست های مهاجرتی باعث شده است تا ۴۲۰۰ کودک ممهاجر عمدتا مکزیکی اکنون در قفس هایی در آمریکا زندانی باشند که نه تنها هیچ شباهتی با یک خانه حداقلی ندارد بلکه برخی از آنها حتی به نور آفتاب دسترسی ندارند.

طبق گزارش نهادهای حقوق بشری، این فاجعه انسانی که به عنوان بحرانی در مرزهای جنوبی آمریکا خوانده می شود با هیچ اعتراض، کارزار واقعی یا مجازی در آمریکا، اروپا و دیگر نقاط جهان همراه نشده است و کاخ سفید تنها به ارائه بیانیه و مقصر دانستن دولت ترامپ اکتفا می کند.

این درحالی است که براساس گزارش یک ماه قبل  سی بی اس تنها ۹ کودک چنین شرایط وحشتناکی را داشتند اما اکنون ۴ هزار نفر به تعداد آن ها افزوده شده است. با اینحال «جن پساکی» سخنگوی کاخ سفید هنوز ترامپ را به خاطر آنکه کودکان چند روز در فضای بسته بدون نور خورشید زندانی می شوند مسئول می داند.

خبرنگاری در نشست خبری از وی پرسید وکلایی که با کودکان گفت وگو کردند می گویند اطفال روز زمین می خوابند، گرسنگی می کشند و شرایط بدی را دارند و برای چند روز نمی توانند بیرون سلول بروند. آیا این برای دولت بایدن قابل قبول است؟ سخنگوی کاخ سفید به سرعت ترامپ را مقصر دانست و گفت دولت بایدن تلاش می کند تا این رویه را از کار بیندازد.

نماینده دولت دموکرات آمریکا در مقابل اصرار خبرنگار تنها گفت: این امر برای بایدن غیرقابل پذیرش است.

فقط تصور کنید این اتفاق در ایران می افتاد و مهاجران غیرقانونی و نه کودکان در چنین شرایطی زندانی می شدند چه بلوایی را همین دولت دموکرات و متحدان اروپایی آن علیه ایران ایجاد می کردند. کوچکترین اقدام آن ها صدور چند قطعنامه حقوق بشری علیه تهران در سازمان ملل و نهادهای پرشمار غربی به اصطلاح حافظ حقوق بشر می بود اما همه آن ها یک سال است که سرگرم دیگر امور سرتاسر جهان هستند و فرصت رسیدگی به اوضاع داخل آمریکا را ندارند. 

پایان/

۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۲
کد خبر: 8997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =