وصول عوارضِ واردات بر حسب نرخ ارز اعلامی بانک مرکزی/کالاهای اساسی مستثنی شدند

نرخ ارز محاسبه ارزش گمرکی کالای وارداتی به استثنای کالاهای اساسی دارو و تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشکی در سال 1400 در همه موارد از جمله محاسبه حقوق ورودی براساس نرخ ارز اعلام شده بانک مرکزی- نرخ سامانه مبادله الکترونیکی- در روز اظهار و مطابق ماده 14 قانون امور گمرکی اعلام شده است.

به گزارش تحریریه،بر اساس ابلاغیه گمرک ایران،  حقوق ورودی واردات گوشی‌های تلفن همراه  خارجی بالای 600 دلار به 12 درصد افزایش یافته و تقریبا دو برابر شده است. از سوی دیگر حقوق ورودی خودروهای سواری که در مهلت مقرر ثبت سفارش و مراحل قانونی آن طی شده باشد حداقل 86 درصد ارزش گمرکی آن تعیین شده است.

در بند دیگر این ابلاغیه امده است، مبلغ ریالی حقوق ورودی کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات و ملزومات پزشکی و نهاده‌های کشاورزی و دامی نسبت به سال گذشته افزایش پیدا نکند.

این در حالی است که در سال جاری نرخ چهار درصد حقوق گمرکی برای کالاهای اساسی ، دارو و تجهیزات و ملزومات پزشکی و نهاده‌های کشاورزی و دامی به یک درصد کاهش یافته و برای سایر کالاها نیز دو درصد اعلام شده است.

همچنین در دیگر تغییر اعمال شده نرخ ارز محاسبه ارزش گمرکی کالای وارداتی به استثنای کالاهای اساسی دارو و تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشکی در سال 1400 در همه موارد از جمله محاسبه حقوق ورودی براساس نرخ ارز اعلام شده بانک مرکزی- نرخ سامانه مبادله الکترونیکی- در روز اظهار و مطابق ماده 14 قانون امور گمرکی اعلام شده است.

پایان/

۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
کد خبر: 9060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =