افزایش شدید خودکشی کودکان

پزشکان، روان شاسان و جامعه شناسان پیامدهای گوناگونی را برای اجرای سختگیرانه قوانین محدودیت اجتماعی کرونا بر می شمرند که یکی از بارزترین نمونه های آن افزایش شدید خودکشی کودکان است.

به گزارش تحریریه، بنیاد آموزش اقتصادی (FOUNDATION FOR ECONOMIC EDUCATION) در گزارشی تکان دهنده اظهار داشت که به اعتقاد پزشکان خودکشی کودکان در حال تبدیل شدن به یک اپیدمی بین المللی در میانه بحران همه گیری کرونا است.

فشارهایی که بر کودکان در این دوره وارد می شود بسیار ویران کننده است و با راهکار بهداشت عمومی نمی توان اثرات آن را از بین برد بلکه این شرایط به سرعت به وضعیت اورژانسی تبدیل می شود.

میلیاردها نفر در سرتاسر جهان در شرایط قفل شدگی کرونا با محدودیت های شدید در حال زندگی هستند. برای همه انسان ها سال ۲۰۲۰ سالی پر از انزوا و دشواری بود. پزشکان هشدار می دهند در این شرایط به ویژه کودکان در نتیجه محدودیت های اجتماعی بیشتر از دیگر گروه های سنی دچار اپیدمی بین المللی خودکشی می شوند. این موضوع از پیامدهای جدی روانی شرایط اجتماعی فعلی است.

خبرگزاری اسوشیتدپرس در گفت گو با «دیوید گرین هورن» پزشک بخش اورژانس بیمارستان سلطنتی برادفورد انگلستان از افزایش شدید بحران های مروبط به بهداشت روانی مانند اقدام به خودکشی در دوره همه گیری کووید ۱۹ خبر داده است به نحوی که از دو مورد در هفته به چند مورد در روز رسیده است.

این پزشک تاکید دارد: این امر به یک اپیدمی بین المللی تبدیل شده است زیرا برای یک کودک ۸ ساله این یک سال واقعا بسیار طولانی بود که آنها را خسته کرد. 

دکتر «ریچارد دلورم» رئیس بخش روانپزشکی یکی از بزرگترین بیمارستان های کودکان در فرانسه نیز همین نظر را تکرار کرده است. وی اظهار داشت که برای کودکان یک دنیای آشفته و خسته کننده ایجاد شده است. آن ها از ماسک خسته شده اند؛ آن ها به کلاس های سرگرمی و هنری خود نمی روند، رفتن به مدرسه هم سخت شده است.

به بیمارستان این پزشک فرانسوی تقریبا هر ما ۲۰ مورد خودکشی ارجاع می شود که افراد دارای سن کمتر از ۱۵ سال به آن مبادرت می کنند. دلورم تاکید دارد: ما از شدت تمایل به مرگ در میان کودکان بین ۱۲ تا ۱۳ سال بسیار شگفت زده شده ایم. حتی برخی مواقع کودکان ۹ ساله هم می خواهند که بمیرند. این سیاه نمایی نیست بلکه وجود یک آرزوی واقعی است که می خواهند به زندگی خود پایان بدهند.

طبق این گزارش،قفل شدگی جامعه پیامدهای ناخواسته ای همچون انزوا، افسردگی، خودکشی، بیکاری سوءمصرف موادمخدر، خشونت خانگی و بسیاری موارد دیگر را به همراه دارد و همین موضوع لزوم بازبینی در سیاست ها از سوی دولت را برجسته می سازد. خودکشی کودکان آخرین نمونه از افشاگری های مرگبار در زمنیه تاثیر سیاست های خسارت بار دولت ها بر جامعه است. پایان دادن به محدودیت ها این آسیب انسانی را کاهش می دهد.

پایان/

۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۰
کد خبر: 9061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
      1 0
      بیشتر خودکشی ها قتل های پنهان وثابت نشده هستند
    • مبینا CA ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
      0 0
      ضرورت رفع سریع محدودیت ها....