آیا نفی کننده ویروس کرونا کشته شده است؟

مرگ «جان ماگوفولی» رئیس جمهوری تانزانیا که به عنوان مبارز آزادیخواه آفریقا در مقابل شرکت های داروساز ایستاد و اثبات کرد داستان ویروس کرونا توطئه گلوبالیست ها است موجب شگفتی افکار عمومی و رسانه های آزاد جهان شد.

به گزارش تحریریه، تارنمای «Solari Report» در گزارشی به مناسبت مرگ «جان ماگوفولی» رئیس جمهوری تانزانیا نوشت: در دنیای غرب رهبران آفریقا دیده نمی شوند تا زمانی که خشم گلوبالیست ها، سازماندهندگان همه گیری کرونا، سازمان بهداشت جهانی و رسانه هایی که از ویروس ارتزاق می کنند را تحریک کنند.

۱۷مارس خبرهای ناخوشایندی از تانزانیا مخابره شد. «سامیا سولوهو حسن» معاون رئیس جمهوری این کشور اعلام کرد که جان ماگوفولی رهبر شجاع این کشور بر اثر بیماری قلبی جان خود را از دست داده است.

این واقعه نشان داد نظم جدید تحت استعمار کووید بدون توجه به دستاوردهای وی در تانزانیا به ویژه تلاش هایش در زمینه اقتصادی زمینه حذف او را رقم زد زیرا جهان بدون او که به دنبال آزادی اقتصادی آفریقا بود، برای آن ها بهتر بود.

همه در شوک مرگ او قرار گرفتند زیرا وی بود که در ماه می گذشته به مجموعه جهانی صنعت کووید تاخت و نمونه های غیرانسانی از میوه ها، بز، گوسفند و حتی روغن ماشین را مورد آزمایش پی سی آر (آزمایش تشخیص کووید۱۹) قرار داد و با جسارت نتیجه مثبت این آزمایش ها را به همگان گوشزد کرد. وی بود که نشان داد تست پی سی آر که سازمان جهانی بهداشت برای توجیه انسداد و قرنطینه جهان و ایجاد وحشت از شیوع کرونا به جهان تحمیل کرده دروغی بیش نبوده است. همین اقدام وی بود که رسانه ها مجبور به تکرارا این ادعا کرد که تست های ویروس کرونا که به تانزانیا ارسال شده بودند، ناقص یا مشکل دار بودند.  

ماگوفولی در دوره ریاست جمهوری رئیس آزمایشگاه بهداشت ملی تانزانیا را از کار برکنار کرد و یک کمیته تحقیق ۱۰ نفره را به کار گمارد. اتحادیه اروپا ۲۷ میلیون یورو به تانزانیا داده بود تا اقدامات مربوط به ایجاد محدودیت های شدید اجتماعی را عملی سازد اما در عوض ماگوفولی به همراه رهبران بلاروس و بوروندی نمایندگان سازمان جهانی بهداشت را از کشورشان بیرون کردند و از انجام این دستورات خودداری نمود.

دکتر ماگوفولی اعتقاد داشت تست پی سی آر کرونا ابزاری وحشتناک برای تصویرسازی از ویروس کرونا است. وی که معلم بود اما به تدریج توانست دکترای شیمی را از دانشگاه دارالاسلام دریافت کند به دلیل تلاش هایش در زمینه بهبود شرایط اقتصادی تانزانیا در سال ۲۰۱۹ دکترای افتخاری اقتصاد را نیز دریافت کرد.

وی همچنین به شدت اعتقاد داشت که واکسن ها به هیچ عنوان موثر نیستند بلکه خطرناک هم هستند. وی کشورش را باز نگاه داشت و از تحمیل مقررات انسداد اجتماعی خودداری کرد و حتی زدن ماسک را هم اجباری نکرد. این اقدامات برای سازماندهندگان کووید مشکل ایجاد می کرد زیرا تا ۱۸ مارس 2021 آمار رسمی مبتلایان در این کشور تنها ۵۰۹ مورد بود که ۱۸۳ نفر آن ها بهبود یافتند و تنها ۲۱ نفر جان خود را از دست دادند.

برخی دستاوردهای ماگوفولی که رسانه ها به آن نمی پردازند عبارتند از

تبدیل تانزانیا به کشوری با درآمد سرانه متوسط

ساخت بهترین راه آهن برقی در آفریقا 

قلع و قمع فساد و جلوگیری از غارت منابع طبیعی تانزانیا

اهمیت ندادن به کووید ۱۹ و نجات کشورش از این بیماری

وی همچنین دریافت وام ۱۰ میلیارد دلاری از چین را رد کرد. سفر خارجی مقام های دولتی را ممنوع ساخت و حقوق خود و اعضای کابینه را به کمترین میزان کاهش داد. وی با پیشنهاد سرمایه گذاری و اجاره ۹۹ ساله بنادر این کشور به چین مقاومت کرد و در حفظ منابع طبیعی این کشور به ویژه معادن طلای تانزانیا را شفاف عمل کرد و مالیات آن ها را به صورت کامل دریافت نمود و صرف کشورش کرد. همین تلاش ها موجب شد تا بنا به اعتراف بانک جهانی در سال ۲۰۲۰ تانزانیا تا سطح کشورهای با سرانه درآمدی متوسط ارتقا پیدا کرد.

پایان/

۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
کد خبر: 9068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
      2 0
      دقیقا همون کاری که مسیولین کشورما انجام دادند