قطعه ساز نورچشمی وزارت صمت را بشناسید

روند بازدید وزیر محترم صمت از برخی شرکت های قطعه سازی در ماه های گذشته این شائبه را ایجاد کرده که برخی دسته دومی ها نورچشمی وزارت صمت شده اند

به گزارش تحریریه، ارتباط بین بدنه حاکمیت و دولت با اقتصاد و صنعت یک ضرورت اجتناب ناپذیر است. هر چه مسئولین از پشت میزهای خود فاصله و از خطوط تولید بازدید میدانی کنند، هم توانمندی داخل را بهتر درک می کنند و هم در تدوین سیاست ها، نظارت ها و تصمیم گیری ها منصفانه تر و مبتنی بر واقعیت عمل خواهند کرد. این اقدام مبارک در طول سال های مختلف جاری و ساری بوده است ولی همزمان با تشدید تحریم های اقتصادی و بروز مشکلات فراوان در عرصه اقتصاد و صنعت، شدت بیشتری یافته است. در هفته روزی نیست که خبر بازدید مسئولین از بخش های مختلف اقتصادی و صنعتی شنیده نشود.

در همین راستا طی ماه های گذشته وزیر محترم صمت از شرکت های خودروسازی و قطعه سازی بازدید نموده است. بازدیدهای که نتایج خوبی به همراه داشته است. در این بازدیدها مسئولین مربوطه وزارت صمت از نزدیک در جریان فرآیند تولید خودرو و قطعه قرار گرفته و مسائل و مشکلات پیش روی تولید خودرو را ارزیابی نموده اند.

درکنار تمامی محاسن یک نکته قابل توجه در این بازدیدها وجود دارد. قاعدتا نگاه وزیر صمت به شرکت های خودروسازی و قطعه سازی می بایست مساوی و بدون تبعیض باشد. اما اگر به دلیل محدودیت زمان و شرایط قرار بر اولویت بندی باشد، می بایست شرکت های با اهمیت بیشتر(به لحاظ سهم در تولید، اشتغالزایی و ….) در اولویت قرار گیرند.

اگر وزیر محترم صنعت بی اعتنا به شرکت های تراز اول قطعه سازی، شرکت های دسته دوم همچون”آ.ت” را در اولویت اول بازدید قرار دهد؛ اگر وزیر محترم صنعت به جناح بندی های درون صنعتی قطعه سازان دقت نکند و صرفا شرکت های قطعه سازی را از یک طیف انتخاب کند، اگر وزیر محترم صنعت علی رغم درخواست مکرر چند قطعه ساز بزرگ از جناح دیگر، ولی تاکنون موفق به بازدید نشده باشد، این شائبه را ایجاد می کند که در درون وزارت صمت نیز بین قطعه سازان خط کشی شده است. این سوال را مطرح می کند که آیا وزیر محترم صمت نیز همچون برخی نهادهای نظارتی جاهل نسبت به صنعت قطعه سازی، برخی قطعه سازان را تحریم کرده است؟

هرچند که این شائبه ها صرفا از رفتارشناسی وزارت صمت به ذهن متبادر می شود و از نیت افراد آگاهی دقیقی وجود ندارد ولی بهتر است وزیر محترم تدابیری بهتری در بازدیدها بیندیشد تا سوتفاهم ها برطرف گردد.

منبع: خط بازار

پایان/

۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۸
کد خبر: 9095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =