دولت در چهارسال دوم موفق نبود

یک فعال سیاسی اصولگرا معتقد است مجلس یازدهم تمام تلاش خودش را به کار بست تا مباحث رو به گونه‌ای پیش ببرد که هم به دولت کمک کند و هم مطالبات خود را مطرح کند و فضا به سمتی نرود که در جامعه به دلیل برخوردهای میان دو قوه تنش ایجاد شود.

به گزارش تحریریه، امیر رضا واعظ آشتیانی در گفت‌وگویی در تحلیل آنچه در سال ۹۹ در فضای اجتماعی-سیاسی کشور رقم خورد، با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم در سال جاری، گفت: مردم یک روزی به این باور که آقای روحانی و تیمش زبان دنیا را خوب می‌دانند، به ایشان رای دادند اما در عمل دیدند که هیچکس به اندازه مقام معظم رهبری زبان دنیا را نمی‌شناسد که بارها به دولت نصیحت یا توصیه کرد و تذکر داد که زبان دنیا که مدنظر شما به عنوان دولت است آن چیزی نیست که برداشت کردید. زبان دنیا قلدری و زورگویی است، لذا در مقابل زورگویی دنیا باید مشابه خودشان عمل کرد؛ نه اینکه ما پا پس بکشیم و آن‌ها روزبه‌روز جلوتر بیایند.

وی ادامه داد: در نتیجه چند سال از وقت کشور برای این وضعیت که آقایان فکر می‌کردند زبان دنیا را می‌شناسند، تلف شد و مردم امروز در تامین ابتدایی‌ترین مایحتاج زندگی خود هم با چالش مواجه هستند.

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه اظهار داشت: نکته مهم‌تر این است که همه چیز را به تحریم گره زدند. در حالیکه ۴۲ سال است که در دنیا تحریم هستیم و دنیا تلاش داشت با تحریم، موضوعات مختلی را بر ما تحمیل کند اما باورهای انقلاب و ارزش‌های نظام این اجازه را به دنیا نمی‌دهد که بخواهد کشور را با تحریم اقتصادی به زانو در بیاورد و زور بگوید.

وی افزود: از همین جهت به دلیل مشکلات تحریمی که در سال های اخیر به وجود آمد و همچنین عدم توجه به توانمندی‌های داخلی آنچه که از دولت در سال ۹۹ شاهد بودیم مشابه سال های گذشته در بخش اقتصاد تولید و صنعت، وارونگی اقتصادی بود و سبد اقتصادی مردم دچار چالش شد. مدیریت موضوعات ساده‌ای مانند مرغ و میوه که از دست هر فرد عادی‌ای هم برمی‌آید نباید اینگونه باشد که در بازار شب عید مردم دچار مشکل و بحران باشند. در مجموع باتوجه به اینکه در ماه‌های پایانی دولت هستیم باید بگویم که من دولت آقای روحانی را در چهارسال دوم، دولت موفقی ندیدم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه ادامه داد: به هر صورت سال ۹۹ اگرچه کرونا بود و در تمام دنیا مسائل مختلف را تحت‌الشعاع خود قرار داد و تنها مختص ما هم نبود؛ اما جامعه و مردم در کنار مسئولان به هوشمندی عمل کردند و این جای تقدیر دارد. هم تلاش‌های مسئولان در وزارت بهداشت یا نهادهای مختلف، هم ایثارگری‌های کادر درمانی ما، هم به صحنه آمدن نیروهای مسلح، هم فعال شدن گروه‌های مردم و همکاری آحاد مردم همگی این موارد شایسته تقدیر است.

وی افزود: البته کرونا فرصتی برای دانشمندان ما بود که به سمت تولید واکسن بروند و از این تهدید فرصت درست کنند؛ آنچه که باید مورد توجه قرار گیرد این است که ما همواره در موضوعات مختلف تحریم بودیم اما از تهدید و تحریم، فرصت ایجاد می‌کردیم.

واعظ آشتیانی درباره ارزیابی از عملکرد مجلس یازدهم در پایان ۹ ماه از آغاز به کار این دوره، اظهار داشت: درباره مجلس یازدهم باید به این نکته توجه داشت که علیرغم اختلاف نظر هایی که وجود دارد، نمایندگان تلاش کردند تا در مسیر استیضاح که باعث از مشروعیت افتادن دولت می‌شود و باید مجددا برای کابینه رای‌گیری شود حرکت نکنند و سیاستگذاری خود را به نحوی قرار دهند که به دولت کمک کنند.

وی ادامه داد: یکی از مباحث پرتکرار از سوی حامیان دولت این بود که می‌گفتند مجلس یازدهم شمشیر را از رو بسته، اما در مقابل از تعامل هم صحبت می‌کردند. خب تعامل که یکطرفه نمی‌شود و دولت انتظار داشته باشد مجلس مطالبه‌گری را تضعیف کند بلکه باید در مقابل دولت هم فعالیت خود را در بخش‌هایی که مجلس دغدغه داشت، افزایش می‌داد.

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: آنچه که مشخص است این است که مجلس یازدهم تمام تلاش خودش را به کار بست تا مباحث رو به گونه‌ای پیش ببرد که هم به دولت کمک کند و هم مطالبات خود را مطرح کند و فضا به سمتی نرود که در جامعه به دلیل برخوردهای میان دو قوه تنش ایجاد شود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در بخش دیگر این گفت‌وگو درباره برگزاری انتخابات در خرداد ماه سال جاری، بیان داشت: واقعیت این است که حضور حداکثری مردم را باید در گروی عملکرد مسئولین در قوای مختلف دید، هرچه عملکرد بهتر باشد انگیزه مردم برای حضوردر انتخابات بیشتر خواهد بود. ما انتخابات ریاست جمهوری را داریم و در کنار آن انتخابات شورای شهر؛ در نتیجه فارغ از اینکه موفقیت مسئولین یک زمینه‌ای برای حضور مردم است، بگومگو های سیاسی و سیاه نمایی می تواند مخرب باشد و در این شرایط اکیدا باید از توهین و تخریب پرهیز شده و از گفتمان و ادبیات مناسب استفاده شود.

وی ادامه داد: همه افراد و جریانات باید به این مساله توجه داشته باشند که از انگ زدن پرهیز شود. همین گفتمان‌های سیاسی در مجموعه فعالان سیاسی می‌توانند تا حدودی یک آرامش نسبی را در فضای سیاسی کشور و به تبع آن در میان مردم ایجاد کنند که حتی فضای مجازی هم تحت تاثیر این فضا قرار گیرد.

واعظ آشتیانی در پایان با ابراز نگرانی از اینکه تنش‌های سیاسی می‌تواند مردم را مأیوس کند، تصریح کرد: این گفتمان‌هایی که در فضای مجازی شکل می‌گیرد اگر مدیریت نشود، شکل پیچیده‌تر پیدا می‌کند و می‌تواند آسیب جدی داشته و مردم را مأیوس کند؛ لذا باید همه تلاش ما این باشد که مردم پای صندوق بیاید و با تدبر و تفکر زیاد، بدون توجه به شعارهای دروغین بهترین انتخاب را داشته باشند.

منبع: ایلنا

پایان/

۱۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲
کد خبر: 9155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =