سرقت ترسناک اطلاعات کاربران در شبکه های اجتماعی

اینستاگرام و فیسبوک در صدر برنامه های فضای مجازی قرار دارند که بیشترین میزان اطلاعات مربوط به کاربران را با شخص ثالث به اشتراک می گذارند.

به گزارش تحریریه، تارنمای «ZEROHEDGE» در گزارشی نوشت: اینستاگرام ۷۹ درصد اطلاعات شخصی کاربران خود را به شخص ثالثی ارسال می کند تا از آن برای مصارفی خاص استفاده کند.

همه ما این موضوع را تجربه کرده ایم درست هنگامی که در یک اپلیکیشن همچون یوتیوب در حال کار هستیم ناگهان یک تبلیغ مرتبط با آن برای ما ارسال می شود. شاید فکر کنید جادویی در حال انجام است.

اگرچه همه به این موضوع عادت کرده اند اما این اتفاقی ترسناک است زیرا درست زمانی رخ داده که شما در مورد آن محصول هیچ صحبت یا درخواستی را انجام نداده اید.

نکته اینجاست، بسیاری از برنامه ها و وبسایت هایی که ما از آن ها استفاده می کنیم  مقدار زیادی داده از ما جمع آوری می کنند و این اطلاعات را به شخص ثالث ارسال می کنند.

درست است که این اتفاق نباید بدون کسب اجازه از ما رخ بدهد اما معمولا در ابتدای ورود به یک برنامه فهرست بلند و بالایی از شرایط استفاده در مقابل شما ظاهر می شود که مجبور هستید فقط با مواد آن موافقت کنید. صادق باشیم هیچ فردی حوصله خواندن این ضوابط را ندارد.

تصویر زیر میزان سرقت اطلاعات شخصی کاربران در فضای مجازی را نشان می دهد.

همانطور که نمودار فوق نشان می دهد اینستاگرام بیشترین میزان از اطلاعات شخصی کاربران را برای استفاده های تبلیغاتی با دیگران به اشتراک می گذارد. این برنامه محبوب ۱۱ بخش از ۱۴ بخش داده ها را به شخص ثالث ارسال می کند . اینستاگرام از این نظر بالاتر از فیسبوک و دیگر برنامه های فضای مجازی قرار دارد. 

پایان/

۱۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۰
کد خبر: 9165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =