نقش جزایر مصری عربستان در ایجاد کانال جایگزین سوئز اسرائیل

تحولات خاورمیانه حکایت از توافق سه جانبه میان رژیم اسرائیل و عربستان و آمریکا دارد که برپایه آن عربستان روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی می کند و در برابر آن آمریکا از مجازات بن سلمان و تهدید پایان دادن به حمایت تسلیحاتی و لجستیکی از ریاض در جنگ یمن چشم پوشی خواهد کرد.

به گزارش تحریریه روزنامه الکترونیکی «رای الیوم» در گزارشی به قلم «محمد النوبانی» نویسنده و تحلیلگر فلسطینی نوشت: اگر ما پیام توئیتری پیش از انتخابات کنست «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل را که در آن به شهروندان اسرائیلی وعده آسان سازی پروازهای هوایی مستقیم بین تل آویو و مکه را داده بود و همچنین اعلام برپایی کانال «بن گوریون» به جای کانال سوئر را در نظر بگیریم و این مسائل را با اظهارات اخیر «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان در گفت و گو با شبکه « C.N.N» ارتباط دهیم، مشخص می شود که نشانه های توافق میان عربستان و رژیم اسرائیل در حال آشکار شدن است.

به نوشته روزنامه رای الیوم، بنادر صنافیر و تیران مصر که «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر آنها را به سعودی ها فروخته است در ساخت کانال بن گوریون که جایگزین کانال سوئر خواهد شد، نقش خواهد داشت. وزیر امور خارجه عربستان هم در گفت و گو با شبکه «C.N.N» ادعا کرده است که عادی سازی روابط با اسرائیل فوائد اقتصادی، اجتماعی و امنیتی بسیاری به دنبال خواهد داشت.

روزنامه رای الیوم افزود: این اظهارات و اقدامات را باید در کنار چشم پوشی دولت «جو بایدن» و اطرافیان وی از مجازات «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان به دلیل نقش وی در ماجرای قتل «جمال خاشقچی» روزنامه نگار منتقد سعودی و همچنین عقب نشینی از تهدیدهای گذشته خود مبنی بر پایان دادن به فروش سلاح به عربستان به دلیل جنایت های آن در جنگ یمن قرار داد. همه تحولات بیانگر این است توافق سه جانبه ای میان رژیم اسرائیل و عربستان و آمریکا در حال شکل گرفتن است که برپایه آن عربستان روابط خود را با رژیم اسرائیل عادی خواهد ساخت و در برابر آن آمریکا از موضوع مجازات بن سلمان و تهدید به پایان دادن به حمایت تسلیحاتی و لجستیکی از ریاض در جنگ یمن چشم پوشی خواهد کرد.

روزنامه رای الیوم در بخش پایانی گزار خود آورد: این موضوع شگفت آوری نیست. زیرا بایدن هم مانند «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری سابق آمریکا، جنایت کار جنگی است و  در دولت سرکش وی نیز از هیچ گونه اصول و ضوابط اخلاقی خبری نیست.

پایان/

۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 9223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =