دلار 4200 دقیقا کجا هزینه می شود؟

قیمت بیش از ۱۰۰ قلم کالای اساسی در بهمن ماه سال گذشته روندی صعودی داشته به نحوی که سویا رکورد افزایش ۲۵۷ درصدی را برای خود ثبت کرد.

به گزارش تحریریه، براساس اعلام وزارت صنعت از تغییرات قیمتی کالاهای اساسی و مهم همچنان روند افزایشی در انواع کالاها در این بخش وجود داشته و کمتر کالایی در بهمن ماه سال 99 شاهد کاهش قیمت بوده است.

از میان کالاهای اعلامی در آمار وزارت صنعت لاستیک 143 درصدی، سیم 162 درصدی، میلگرد عاج دار 133 درصدی، تیرآهن 182 درصدی، کنجله سویا وارداتی 257 درصدی، جو 144 درصدی، روغ نباتی 155 درصدی، عدس 162 درصدی، برنج هندی 189 درصدی، موز 152 درصدی و برنج 122 درصد رشد قیمت داشته است.

نکته قابل تامل اینجاست از میان بیش از 100 قلم کالای اساسی اعلامی از سوی وزارت صنعت همه کالاها رشد قیمت داشته و فقط پیاز رشد منفی 18 درصدی را تجربه کرده است.

این آمار نشان از آن دارد که دربهمن ماه سال گذشته اکثر کالاهای اساسی مردم شاهد رشد بیش از 50 درصدی قیمتها بوده و هنوز هم این روند متوقف نشده است. به نحوی که در سال 1400 نیز تغییرات قیمتی در کالاهای اساسی هر روز رقم های مختلفی را ثبت می کند.

جالب اینجاست امسال نیز همانند سال گذشته مسئولین سیاست روشنی برای مدیریت قیمت کالاهای اساسی نداشته و در این شرایط این مردم هستند که سرگردان تر از دیروز با درآمد کم در تلاش برای خرید کالاهای مایحتاج خود هستند.

منبع: تسنیم

۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۰
کد خبر: 9232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =