کشفیات جدید از حضور مسلمانان در قاره آمریکا

پیدا شدن تعدادی سکه عربی مربوط به بیشتر از سه قرن قبل در آمریکا پرده از ماجرای غارت کشتی حجاج مسلمان به دست دزدان دریایی بریتانیایی قرن ۱۷ میلادی برداشت.

به گزارش تحریریه، پیش از این اطلاعات زیادی از حضور مسلمانان در قاره آمریکا قرن ها پیش از حضور اروپایی ها افشا شده بود که با یافتن سکه های جدید عربی ابعاد تازه ای پیدا کرد. وجود اسامی عربی در بین بومیان آمریکایی، لباس های عربی در آمریکای جنوبی و قبایلی در مکزیک که به زبان عربی صحبت می کنند نشانه هایی مسلم از حضور مسلمانان در قاره آمریکا پیش از حضور اسپانیایی ها است.

رسانه های غربی کشفیات جدید را به دزدان دریایی نسبت داده و آنرا را به ژانری پلیسی تبدیل کرده و نوشتند که، سکه عربی که در منطقه رودآیلند ایالات متحده پیدا شده می تواند موضوع سرقت از مسلمانان در سال های پایانی قرن ۱۷ را آشکار می کند. رسانه های غربی در گزارش هایی نوشتند سکه های مربوط به صدها سال قبل اکنون در مناطق مختلفی از آمریکا کشف می شود. این امر می تواند راز و رمز مربوط به اقدامات دزدان دریایی را فاش کند. این سکه عربی نقره مربوط به قرن ۱۷ است که در یمن ضرب شده بود و در کنار یک قاشق در یک باغ میوه در این منطقه ایالات متحده کشف شد. این یافته از قدیمی ترین سکه هایی است که تاکنون در ایالات متحده پیدا شده است. یک جوینده جوان با دستگاه فلزیاب خود این سکه ها را کشف کرد. به نظر مورخان این سکه ها می توانند موضوع اقدامات و سپس ناپدید شدن Henry Every ناخدای کشتی دزدان دریایی بریتانیایی را فاش کند. در سال ۱۶۹۵ کشتی حجاج که از مکه به سمت هندوستان در سفر بود که مورد حمله دزدان دریایی قرار گرفت. گفته می شود آن کشتی حاوی ده ها میلیون دلار طلا و نقره بود. تا پیش از این تصور می شد دزدان دریایی پس از غارت این کشتی به سمت ایرلند رفتند اما اکنون پیدا شدن تعدادی از سکه ها نشان می دهند که کشتی و خدمه آن به سمت نیوانگلند در آمریکا  رفتند. پیشتر در سال ۲۰۱۴ اولین سکه مربوط به آن دوران کشف شد و تاکنون ۱۵ سکه از آن دوران به دست آمده و  گمانه زنی های معتبرتری را مطرح کرده است. ۱۰ سکه در ماساچوست، سه سکه در رودایلند، دو سکه در کنیتیکت پیدا شده است. یک سکه دیگر هم در کارولینای شمالی یعنی همان جایی که کشتی و خدمه به ساحل رسیدند، پیدا شد.

پایان/

۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 9239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =