عوارض شدید واکسن های کرونا

گروه پزشکان اخلاق مدار اروپا در نامه ای سرگشاده استفاده از واکسن های مبتنی بر ژن برای مقابله با بیماری کرونا بدون آنکه تاثیر و عوارض آن ها به صورت دقیق بررسی شود، را در تضاد با موازین اخلاقی و حتی کنوانسیون ژنو می دانند.

به گزارش تحریریه، تارنمای روزنامه «Epoch Times» در گزارشی نوشت پزشکان بر حفظ اخلاقیات در مقابله با بیماری کووید 19 مهم می دانند و تاکید می کنند: روش هایی که برای مقابله یا درمان ویروس کرونا که بر مبنای استفاده از ژن صورت می گیرد، برخلاف قوانین دادگاه نورنبرگ است.

 پزشکان اخلاق مدار اروپایی در نامه ای سرگشاده به آژانس دارویی اروپا (EMA) خواستار لغو فوری مصوبه اضطراری همه واکسن ها برای مقابله با بیماری کرونا شده اند. آن ها تصریح می کنند باید ارزیابی جامع مجددی در مورد رویکردهای درمانی صورت بگیرد. آن ها تاکنون چند بار به مقام های درمانی  و دارویی اروپا در این زمینه تذکر داده اند.

این متخصصان اعتقاد دارند: استفاده گسترده از روش های درمانی آزمایشی مبتنی بر ژن، کمتر از همان آزمایشاتی که هیتلر در اردوگاه های کار اجباری آلمان در دوره جنگ جهانی انجام می داد، نسیت. آژانس EMA و همه پزشکان متخصص واکسیناسیون که همدست آن ها هستند باید بر مبنای کنوانسیون ژنو پاسخگو باشند.

در پایان فوریه و ابتدای مارس هم پزشکان اخلاق مدار تحت عنوان (Doctors 4 Covid Ethics) نسبت به خطرات واکسن کرونا هشدار داده بودند و از بالاترین مقام دارویی اتحادیه اروپا خواستند شواهدی را که نشان می دهد چرا خطرات خونریزی، انعقاد و اختلالات پلاکتی در تزریق کنندگان واکسن بروز می کند، پیگیری نمایند.

این پزشکان در روزهای نخست آوریل نیز خواستار ارائه داده های کمّی بیشتر و دقیق تری در مورد تاثیرات درمان مبتنی بر ژن شدند.

در این نامه تصریح شده است که مراجع آزمایشگاهی و نهادهای تایید کننده واکسن باید شواهدی معتبری از انجام آزمایش واکسن بر روی حیوانات و نتایج آن را برای عموم یا حداقل پزشکان اخلاق گرا ارائه کنند.

آن ها تاکید دارند: ما خواستار شواهد علمی هستیم و نه توصیفات مبهم که در مورد آزمایش های غیرمعتبر بر روی حیوانات سخن می گوید. اشاره گذرا و کوتاه مقامات به یافته های آزمایشگاهی نه تنها روشنگر نیست بلکه باعث تردید و بدبینی می شود. بنابراین باید ارتباط بین تولید پروتئین و عوارض جانبی جدی مربوط به آمبولی (SAE) بررسی شود. پیشنهاد می شود تست D-dimer  آزمایش بسیار خوبی برای تشخیص دلیل لخته شدن خود در رگ ها است.

آزمایش D-dimer یک آزمایش برای تشخیص لخته‌های خون در سیستم عروقی فرد است. این آزمایش برای تشخیص آمبولی ریه و ترومبوز سیاهرگی به کار می رود  و در تشخیص بیماری‌های دیگری که لخته شدن خون در آن نقش دارد، استفاده می‌شود.

پایان/

۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 9322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =