بازگشت به دهه 70؛ هرگز نشه فراموش، لامپ اضافی خاموش...

با توسعه ندادن نیروگاه های برق فسیلی و اتمی در ایران بدلیل اجرای توافقنامه برجام و پاریس، عملا کشور به دهه 70 بازگشته است.

به گزارش تحریریه، با توسعه ندادن نیروگاه های برق فسیلی و اتمی در ایران بدلیل اجرای توافقنامه برجام و پاریس، عملا کشور به دهه 70 بازگشته است. دائما مسئولین می گویند کولرها و لامپ های خانه هایتان را خاموش کنید.

در آخرین توصیه مسئولین، مصطفی رجبی مشهدی- سخنگوی صنعت برق کشور گفت: وزارت نیرو تمام تلاش خود را برای جبران این میزان کمبود برق بکار بسته است، در همین خصوص برنامه ای با ۴۵  محور اصلی برای جلوگیری از بروز خاموشی تدوین شده است که البته وزارت نیرو اجرای این برنامه ها را ابتدا از خود شروع و بکارگیری کولرهای گازی و وسایل سرمایشی را از ماه جاری در شرکت های زیرمجموعه خود ممنوع کرده است. تنها  با همکاری مشترکان و رعایت سقف مصرف استانی می توانیم از خاموشی برنامه ریزی شده  رهایی یابیم. به همین دلیل از همه مشترکان درخواست می کنیم از هم اکنون نسبت به کاهش مصرف خود اقدام کنند.

این سخنان در حالی گفته می شود که مردم ایران با توجه به ظرفیتهای بسیاری که در کشور وجود دارد، اکنون باید برقی ارزان و فراوان را تجربه کنند. ولی بدلیل آنکه دولت روحانی در 8 سال گذشته رسما چرخ سانتریفیوژ و نیروگاه های برق فسیلی را از کار انداخته، مردم ایران از فراوانی برق ارزان محروم شده اند.

جالب آنجاست که یکی از شعارهای روحانی در انتخابات "ما به عقب بر نمی گردیم" بود؛ ولی اکنون در کنار صف های طولانی دریافت مرغ و روغن، مردم ایران باید خاموشی های دو دهه ابتدایی انقلاب را نیز تجربه کنند.

پایان/

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷
کد خبر: 9624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =